• busig79

Planeten gyllenblå

Jag har länge undrat över ett gammalt barnprogram som handlade om några barn som kom till nån planet.
    Sökte efter den på google och fick en länk till en gammal tråd här på FL!
    Den heter Planeten gyllenblå. Nån mer som kommer ihåg den?
    Åt de körsbär i en trädgård för att komma till den där planeten eller kommer jag ihåg fel?
    Tråden om de gamla barnprogrammen var från januari/februari men är nerlagd tyvärr.

• Svar på tråden Planeten gyllenblå
  • RadixLecti

Minns den. Föredrog Det var en gång: rymden, dock. Den där lille roboten som såg ut som ett stålpäron var grym

• Vitsippa

Planeten gyllenblå var en favorit! Körsbären känns bekant, men jag är inte säker. Däremot minns jag att rymdbarnen hade någon sorts "kam" på huvudet, som ett diadem fast på andra hållet. Och så fick de ju förstås inte skratta alls, trots att de hade en clown i skolan som försökte lura dem att skratta. Och i sista avsnittet skrattade hela planeten hysteriskt.

• busig79

Vad kul att någon mer kommer ihåg den. Ingen av mina kompisar har en aning om vad jag pratar om. Inte mamma heller, så jag började nästan tro att jag drömt...

• Idun

Ja, ja jag kommer ihåg! Gjorde starkt intryck på mig Minns att den har diskuterats tidigare här på FL. Fast det verkar inte vara så många som minns den? Car de inte i nåt skepp eller liknande, med korridorer? Svaga minnen...Bra var det i alla fall!

• busig79

Jag kommer ihåg körsbär i en trädgård, men jag kan ha fel. Hoppas på fler svar.

Svar på tråden Planeten gyllenblå