• kalkprinsessan

Bilstol till 8 månaders?? Några tips??

Hej.
    Våran Akta Graco Logico S börjar bli för liten för knodden och nu börjar vi kolla på andra stolar. Vi har en som vi funderar lite på och det är Akta Graco Cosmic XTP, men den är beganad vilket oroar oss lite.
    Vad har ni för åsikter???

• Svar på tråden Bilstol till 8 månaders?? Några tips??
  • Marma

hur gammal e den? finns det kvitto kvar? känner ni dom ni ska köpa den av? tänker just med det att maninte vet ifall den e krockad eller ej

• pigglet

Olika stolar sitter olika bra i olika bilar. Ta med barn och bil och åk till en välsorterad affär. Där kan ni få hjälp att prova ut den stol som passar er bäst.

• kalkprinsessan

Ska fråga hur gammal stolen är, dom säger att den inte är krockad, men jag känner mig ändå orolig. Men om den vore det skulle dom väl ha lämnat in den och fått en ny, kan man tycka.

Jo det är sant att olika stolar sitter olika bra i olika bilar, men våran barnbutik ligger så dumt i innerstan att man kan inte ha med bilen dit...

• solen13

Jag hade nog inte köpt en begagnad stol till mina barn. Vi fick min systers ena bilstol men henne känner vi ju.
    Vi har dock 2bilar och kommer köpa extra stol begagnad (tror jag) för vi har inte råd med 2nya stolar.

• Joico

Om stolen har varit med om minsta lilla krock så måste den kasseras direkt, inget snack om saken. Den får inte ens vara tappad.

Dessutom bör den inte vara äldre än 5år gammal. Se till att instruktionbok, stödben och alla band och bälten finns med och att klädseln är hel.
    Nackdelen med just Akta Cosmic är att den bara är godkänd till 18kg i baksätet, vilket kan göra att den blir urväxt för fort p.g.a viktgränsen och då måste ni köpa en till ändå (barn ska sitta bakåtvända till ca 4år, gärna längre). I framsätet är den dock godkänd till 25kg, men där kan inte alla ha den p.g.a krockkudde

• Adventuredad

Bra råd av Annan, vad har du för bil och hur gammalt är barnet?

• Lillsnörpa

Vi har haft en Cosmic XTP sen dottern var sådär 7 mån och den har varit UTMÄRKT Man kan hitta dem nya till bra pris om man letar runt lite. MEN den är väldigt kort i ryggen. Dottern är dryga två år nu och det är precis på gränsen att hon fortfarande kan sitta i den så vi tittar efter en ny med längre rygg.

Svar på tråden Bilstol till 8 månaders?? Några tips??