• Anonym (nappen)

Ärva nappar???

Jag och min sambo har haft många diskutioner om att vårt kommande barn kan ta vårat barns gammla nappar sen h*n va liten.

Jag tycker vi kan köpa nya för napparna. För när den nya bebisen kommer har dem napparna legat i skåpet i 17 månader. Medans min sambo total vägrar slänga 500-600 kr igen på nya bebisnappar.

Så då frågade jag han ska den nya bebisen få ärva vårat barns nappar som h*n har nu?
    Nää sa sambon dem stora napparna kan vi köpa nya. Men dem napparna som vi hade upp till 6-7 månader tyckte han att vi kunde ge till den nya bebisen det va bara till att koka upp så blir dem som nya.

va tycker ni om detta??

• Svar på tråden Ärva nappar???
  • Anonym

Köp nya. Jag tycker det är gasnka självklart och orkar inte arrgumentera om varför.

• SIN74

Skulle inte ge de gamla napparna. Jag tror inte att det bra för materialet att ligga så länge och sedan användas.

• längtar efter familj

Skulle absolut köpa nya. Gummi torkar och det kan vara farligt om de går sönder.

• Loup Garou

Med tanke på att det finns "bäst föredatum" på nappar så är det verkligen inte att rekomendera!

Loppan Bf 24/7 2009
  • Anonym

Här har napparna hängt med länge! Dock har de kokats och kontrollerats så de håller.
    Stora är tre och lilla ett. Men visst har det blivit många nya också, de har en förmåga att försvinna

• lindalita

Jamen, självklart ska ni köpa nya nappar! Men ni kanske inte behöver köpa så många på en gång, varför skulle ni köpa nappar för 500-600 kr? Det är ju inte ens säkert att nya bebisen vill ta napp, köp ett par stycken till att börja med bara.

• Anonym (nappen)

vårat barn som vi har nu har alltid varit väldigt duktigt på att spotta ut nappar höger och vänster därför blev det en stor kostnad på dessa nappar, sen att dem försvann när h*n samsov med oss så det trillade under sängar m.m
    Därför vill sambon att bebis nr 2 ska ärva. Men jag tycker det är lite äckligt när napparna bara har legat i ett skåp i 17 månader.

• sofanda
    Anonym (nappen) skrev 2009-04-16 22:18:44 följande:
    vårat barn som vi har nu har alltid varit väldigt duktigt på att spotta ut nappar höger och vänster därför blev det en stor kostnad på dessa nappar, sen att dem försvann när h*n samsov med oss så det trillade under sängar m.mDärför vill sambon att bebis nr 2 ska ärva. Men jag tycker det är lite äckligt när napparna bara har legat i ett skåp i 17 månader.
    Skulle aldrig riskera att gummit torkat och går sönder...Med den kraften en bebis har i sugreflexen så flyger nappen rakt ner i halsen.

Köp nya, och då bara ett par stycken. Av mina fyra barn har endast ett varit nappsugare...
    Mina barn är mitt allt!
  • Marma

köp nya o skaffa såna där napphållare. hade jag även på natten med då satt de fast i min tröja (då vi samsover alltså) just för att jag skulle slippa leta o ungen int ekuslle vira in sig i den.....även fast den kort egentligen. tror vi la ut 500-600 första året o då köpte jag nappar varje månad i början

• Anonym (nappen)

nu har jag sagt till sambon att jag skapade en tråd att han får gärna kolla på den. Men han litade på mig, så han accepterade att köpa nya nappar
    Så imon åker dem gamla napparna i soptunnan

Men jag har funderar på en annan sak om nån vill svara på den?

Tänk om min son skulle trycka in sin stora napp i bebisens mun.
    Man kan ju inte hålla koll både varje sek. detta kan ju hända på 5 sek
    Men kvävs bebisen då? OM det skulle hända?
    Kan säga att sonen använder inte sin napp så jätte ofta bara om han hittar nån eller om han är trött.

• Anonym

Anonym (nappen) skrev 2009-04-16 22:37:22 följande:

nu har jag sagt till sambon att jag skapade en tråd att han får gärna kolla på den. Men han litade på mig, så han accepterade att köpa nya nappar Så imon åker dem gamla napparna i soptunnan Men jag har funderar på en annan sak om nån vill svara på den? Tänk om min son skulle trycka in sin stora napp i bebisens mun. Man kan ju inte hålla koll både varje sek. detta kan ju hända på 5 sek Men kvävs bebisen då? OM det skulle hända? Kan säga att sonen använder inte sin napp så jätte ofta bara om han hittar nån eller om han är trött.
    det är väl inte bara napp som otillbörligen kan stoppas i nya bebisens mun? berätta för den äldre att det är ni föräldrar som sköter matning och ev napp..
  • Mitt hjärta är hemma

Vår dotter har knappt använt napp, hon hatade det innerligt som liten och nu som ett och ett halvt-åring plockar hon ibland upp dem ur leksakslådan och använder dem som tuggleksak...

Hursomhelst, de nappar hon haft har inte skiljt sig i storlek i själva sugdelen oavsett vilken ålder de varit avsedda för, det har bara varit skölden som skilt sig åt. (Hon har haft totalt fem nappar, en presentnapp från farmor, två "silikon" som hon superhatade och två i naturgummi. Ingen av dem är särskilt sliten, fast den som låg ute på balkongen blev lite torr av solen.)

Så att en småbarnsnapp skulle vara farlig för en baby skulle jag inte oroa mig för om ni har liknande nappar som vi hade.

• Anonym (nappen)
    Anonym skrev 2009-04-16 22:48:57 följande:
    Anonym (nappen) skrev 2009-04-16 22:37:22 följande:
    det är väl inte bara napp som otillbörligen kan stoppas i nya bebisens mun? berätta för den äldre att det är ni föräldrar som sköter matning och ev napp..
    Jo fast sonen är ju bara 17 månader när den nya bebisen kommer. Så det går inte att förklara det för honom=/
    han är väldigt försiktig på andra barn m.m
    Men eftersom detta kommer vara i hans dagliga liv så kommer han nog vilja vara med att göra samma somn mamma och pappa gör.
  • Anonym (nappen)

Mitt hjärta är hemma skrev 2009-04-16 22:55:13 följande:

Vår dotter har knappt använt napp, hon hatade det innerligt som liten och nu som ett och ett halvt-åring plockar hon ibland upp dem ur leksakslådan och använder dem som tuggleksak...Hursomhelst, de nappar hon haft har inte skiljt sig i storlek i själva sugdelen oavsett vilken ålder de varit avsedda för, det har bara varit skölden som skilt sig åt. (Hon har haft totalt fem nappar, en presentnapp från farmor, två "silikon" som hon superhatade och två i naturgummi. Ingen av dem är särskilt sliten, fast den som låg ute på balkongen blev lite torr av solen.) Så att en småbarnsnapp skulle vara farlig för en baby skulle jag inte oroa mig för om ni har liknande nappar som vi hade.
    vi köpte bara silikon nappar upp till 6 månader,
Svar på tråden Ärva nappar???