• Äldre 16 Apr 22:30
    2271 visningar
    4 svar
    4
    2271

    världs lednande märken?

    hej
    jag undrar om du kan tala om för mig vilka märken som är de 5 världs lednande inom make up och hudvård?
    alltid spännande att kunna fråga en expert :)

  • Svar på tråden världs lednande märken?
  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 16 Apr 23:04
    #1

    Hej!


    Menar du vilka som är världsledande i.o.m hur mycket produkter de säljer eller mera om det är ledande inom trend? Hudvårdsmärken eller rena smink-märken? Jag har ju självklart inga siffror på hur mycket de olika företagen säljer eftersom jag är makeup-artist, men Estee Lauder och Loreal äger ju de flesta stora smink-märkena och finns över hela världen. Jag är ju ingen expert på hur mycket de olika företagen säljer, så om du menar vem som är världsledande i.o.m vems som säljer flest produkter så kan jag inte svara på det.
    Jag kan ju tala om vilka märken som jag och mina kollegor använder mest och vad som dominerar i press och annan media. Det är vad jag kan referera det till! Men jag kan göra lite research och återkomma till dig om du vill ha mer info! Kan vara bra för mig att veta i vilket syfte du undrar?

    Mvh Åsa

  • Äldre 17 Apr 01:08
    #2
    Skönhetsexperten skrev 2009-04-16 23:04:03 följande:
    Hej!
    Menar du vilka som är världsledande i.o.m hur mycket produkter de säljer eller mera om det är ledande inom trend? Hudvårdsmärken eller rena smink-märken? Jag har ju självklart inga siffror på hur mycket de olika företagen säljer eftersom jag är makeup-artist, men Estee Lauder och Loreal äger ju de flesta stora smink-märkena och finns över hela världen. Jag är ju ingen expert på hur mycket de olika företagen säljer, så om du menar vem som är världsledande i.o.m vems som säljer flest produkter så kan jag inte svara på det.Jag kan ju tala om vilka märken som jag och mina kollegor använder mest och vad som dominerar i press och annan media. Det är vad jag kan referera det till! Men jag kan göra lite research och återkomma till dig om du vill ha mer info! Kan vara bra för mig att veta i vilket syfte du undrar?Mvh Åsa
    jo ja menade vilka som säljer, du får gärna göra lite efterforskning om du vill.
    tack på förhand..
    kram
  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 23 Apr 17:27
    #3

    Hej!

    Det jag fått fram efter ytterligare lite research är att Estee Lauder och Loreal (med alla dess märken) samt Avon, Mary Kay och Revlon och Covergirl är alla världsledande företag. Jag kan dock inte få fram siffror och säga vem av dessa som ligger i topp just nu.

    Vill du veta vilka företag som Estee Lauder samt Loreal äger så kan du gå in på dessa länkar:

    http://www.loreal.com/_en/_ww/brands-l-oreal.aspx

    http://www.elcompanies.com/our_brands/our_brands.asp

    Där kan du också läsa mer och klicka dig in på respektive märke.

    Mvh Åsa

  • Äldre 24 Apr 00:05
    #4
    Skönhetsexperten skrev 2009-04-23 17:27:20 följande:
    Hej!Det jag fått fram efter ytterligare lite research är att Estee Lauder och Loreal (med alla dess märken) samt Avon, Mary Kay och Revlon och Covergirl är alla världsledande företag. Jag kan dock inte få fram siffror och säga vem av dessa som ligger i topp just nu. Vill du veta vilka företag som Estee Lauder samt Loreal äger så kan du gå in på dessa länkar:www.loreal.com/_en/_ww/brands-l-oreal.aspxwww.elcompanies.com/our_brands/our_brands.aspDär kan du också läsa mer och klicka dig in på respektive märke.Mvh Åsa
    tack för att du tog dig tiden att kolla har väntat på ditt svar. kollade en del själv och har hittat vilka som är de 4största.. efter fösäljning i världen :) Loreal är inte en av dem (om dom inte äger ett av de dessa 4 märken de vet jag inte)
Svar på tråden världs lednande märken?