• Anonym

För trång efter förlossningen!

Fick för 4 mån. sedan barn och efter förlossningen fick jag sys för bristningar i slidan, rätt stora.. Har försökt ha samlag två ggr, men min man kommer inte in - det gör såå ont fast vi anv. glidmedel. Verkar vara för trångt.. Jag som trodde man skulle vara BIG efter förlossningen.Det är väl bara att försöka vidare - när vi nu har tid & ork... Undrar bara om någon varit i samma sits & hur ni gjorde & hur lång tid det tog innan det kändes "normalt" igen.

• Svar på tråden För trång efter förlossningen!
  • Alvi

Joo, jag hade ju hört att man skulle vara "som att kasta in ett vedträ i Blå Hallen" efteråt...

Jag blev ihopsydd och fick sövas och klippas upp... så jag räknar med att det ska vara ganska perfekt där nere...
    Men när vo försökte för första gången nio månader efter förlossningen, så var det så tråååångt....
    De första tio gångerna var det aaaaaavslappning som gällde..... Koncentrera sig på att vara luuugn och avslappnad... MYCKET glidmedel...

NU, 14 månader efter förlossningen är det (nästan) som vanligt igen...

Ge inte upp... Testa massa gånger... SEN, om det inte funkar, ta kontakt med en gynekolog, barnmorska....

• Marika78

Amningen gör väl sitt också? Med torra slemhinnor menar jag...

• linda87

går det inte å försöka med något mindre än en penis till å börja med, det finns ju tex på ww.erotic-orion.se MINDRE stavar/vibratorer då för analalekar oftast men dessa är ju smalare kanske mellan 1.5-2.5 i diameter medans en penis är ju mellan 2.5-5 (för å ta i med räckvidd) medel runt 3 skulle jag kunna tänka mig.

Då kan man ju leka med stav tills slidan vant sig å sedan "öka" med andra redskap :-P å använd mycket glid testa silikonbaserat om man använt vattenbaserat eller vice verca....

• Anonym

Tack för era svar! Känns skönt att veta att det funkade för dig Sisu, då borde det ju även funka för mig tillslut tycker jag ju Får försöka med avslappning & glidmedel Får jag fråga varför ni väntade 9 mån innan samlag? Orsak? Hur länge gjorde det ont i början?

• Alvi

TS: Jag kände mig inte redo innan.... Först tog det ju tre månader innan de klippte upp mig... och sen var jag faktiskt lite orolig för att det skulle göra sådär ont som manhar hört att det kan göra....

Det gjorde ont de första..kanske tio gångerna.... men det blev bättre och bättre för varje gång....!

• Anonym

Jag har också blivit väldigt, väldigt trång (syddes mycket), ibörjan gjorde det riktigt ont fastän man var upphetsad och så. Nu gör det ont när han kommer in men känns bättre efter en stund (6 månader sedan förlossningen). Man kan prova sig fram med fingrar tex och vara väldigt försiktig, känn er inte stressade, det blir bättre. Hoppas det löser sig för er. Kram!

• Annna

Jag var också hur trång som helst efter förlossningen... jag sprack rätt mkt innuti och ärren är ju inte särskilt töjbara, som man annars är.
    Vi fick ta det väldigt försiktigt. min barnmorska sa att jag skulle, som någon tidigare sa, börja med något mindre och töja lite i taget.
    För mig tog det ca. 7-8 månader innan min sambo överhuvudtaget hade en chans att komma in. sen tog det ytterligare några månader innan jag kunde tycka att det var skönt. tack och lov funkade det till slut! =)

• Anonym

Jag blev också sydd för bristningar och när vi skulle till att ha sex för första gången så kändes det som om dom sytt i hop mig, jätte trångt. Jag tog upp det med Bm vid efterkontrollen och hon skickade hem mig med en burk glidmedel och sa åt mig att det är bara att försöka slappna av och försöka ändå fast det gjorde ont. Och så blev det, vi hade sex med mycket glidmedel och ont och efter en tre fyra gånger så kändes det som vanligt igen.
    Lycka till och kämpa på.

• Anonym

Här vare också rätt trångt,trodde det skulle vara tvärtom.Hade sex i går 2 månader efter förlossningen. Kul

Svar på tråden För trång efter förlossningen!