• IsaCMoJs

Kan ni mata utan att behöva sanera bebisen efter?

Vår dotter äter gröt till lunch, hon är 4 månader gammal. Det slutar ALLTID med att jag får klä av hela henne för att hon är alldeles geggig och ibland när jag haft henne i bara blöja vid matningen så får jag tvätta av hela kroppen på henne för jag vill ju att hon ska få göra som hon vill så hon lär sig men man vågar ju aldrig ge henne någon annanstans än hemma när det blir såhär grisigt!

Hur gör ni? Vi har en haklapp med ärmar men hon lyckas alltid krypa ur ärmarna och sedan är det kört. Jag har ett extra band knutet runt midjan men det hjälper inget för hon ska ju smaka på haklappen också *sötis*

Jag tycker att hon ska få kladda men det är inte kul att hon badar i gröten!

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Svar på tråden Kan ni mata utan att behöva sanera bebisen efter?
  • lisley

Vet inte om ja föstår dig rätt..låter du en 4mån äta själv o klagar över att det blir kladdigt?

• IsaCMoJs
    lisley skrev 2009-04-16 23:25:59 följande:
    Vet inte om ja föstår dig rätt..låter du en 4mån äta själv o klagar över att det blir kladdigt?
    Hahahha nej nej {#lang_emotions_smile} Det är jag som matar men hon vill ju självklart hjälpa till, jag tänkte bara höra omd det är jag som är kass på att mata eller om alla får det såhär{#lang_emotions_surprised}
    Hon får kladda hur mycket hon vill men jag undrar när man kan tänkas kunna mata sitt barn utan att hela bebisen, trots sådan haklapp blir helt dränkt i gröt!
    fast man kanske får vänta med att ge gröt borta tills det går bättre {#lang_emotions_undecided} Jag har verkligen inga problem med att hon kladdar för då hade jag inte skaffat barn!
  • Lilly Li

Vår tjej kladdade mycke hon med!
    Vi valde att ge henne gröt på morgonen och sen senare även på kvällen för att kunna känna sig friare om man var iväg... Vi brukade ha henne i bara blöjan och sen duscha henne efteråt! Så det låter som om du har en härligt nyfiken ung dam därhemma, som det ska vara! :D

• IsaCMoJs

Ok medn då är jag inte ensam om att behöva göra så, jag har inga problem av att tvätta av henne eller tvätta mer, det är ju så att ha barn, tänkte bara på om det fanns någon som hade tips på om man kunde göra hennes kropp mindre grötig, men då vet jag{#lang_emotions_smile} Henne är det då inget fel på för de ska ju kladda och känna och smaka på allt :)

• Lindex

Min tjej är snart 10 månader, och det ser ut som ett slagfält efter varje måltid hos oss

• Julia85

Ett tips är att prova en "hård" haklapp. Då kan hon inte kladda lika mycket! Små barn kan inte få i händerna lika lätt i en hård haklapp som mjuk. Sen som du skriver hon vill smaka på hklappen och då kommer det överllt med en "tröjhaklapp" men det gå inte lika lätt med en hård!

• Eisa

Jag vet, i början är det sådär. Det blir bättre snart.

12.34
  • gullsvans

Äh låt henne kladda, det mår hon bra av..få känna på vad det är för ngt..visst blir det att tvätta men så är det ju att ha barn..alla mina har fått kladda av sig tidigt och när dom vart runt 1,5 år så har dom klarat att äta själva och äta riktig fint..med mycket mindre kladd:)

• IsaCMoJs
    gullsvans skrev 2009-04-17 08:59:49 följande:
    Äh låt henne kladda, det mår hon bra av..få känna på vad det är för ngt..visst blir det att tvätta men så är det ju att ha barn..alla mina har fått kladda av sig tidigt och när dom vart runt 1,5 år så har dom klarat att äta själva och äta riktig fint..med mycket mindre kladd:)
    Det är ju det jag säger, hon får kladda hur mycket hon vill för det tycker jag att dom ska få och tvättstuga har vi i lägenheten så det är inga problem med tvätten, men jag tänkte att jag skulle kolla om det var någon som hade tips på om man kunde minimera kladdet till haklappen för det läker ju på hela henne under haklappen!
    Jaja, vi fortsätter kladda vidare {#lang_emotions_smile}
  • gullsvans

Tyvärr går det nog inte att minimera:) utan bara ta av och låta henne sitta i blöja som du gjort och tvätta henne:) så gör jag fortfarande när sonen ska äta glass:) vi har oxå provat olika haklappar med dåligt resultat:D

Svar på tråden Kan ni mata utan att behöva sanera bebisen efter?