Bästa BB i sthlm??
Var har ni fött lr ska föda?? Nu har ju jag ett tag kvar men kul att höra vad andra tycker. Man vill ju helst hamna på världens bästaste BB:).
Har ni några tips??
Var har ni fött lr ska föda?? Nu har ju jag ett tag kvar men kul att höra vad andra tycker. Man vill ju helst hamna på världens bästaste BB:).
Har ni några tips??
Du får bestämma själv vad du tycker skänns bäst för dig att komma till när det är dags
Jag födde min dotter 2005 i Huddinge sjukhus helt perfekt ställe snälla trevliga personaler
Sonen född/planeradsnitt Södertälje sjukhus
Underbara människor 2008
Ska lägga huddinge på minnet:)!!!
Tack!!
Vi kör på BB Stockholm. Har fått superreferenser därifrån. Bla en kollega som fick sitt fjärde barn där och tyckte att det slog de andra FL-avd hon provat med hästlängder
Beror på vad du är ute efter. Jag väljer Karolinska i Solna eftersom de har den bästa medicinska utrustningen på neoavdelningen där om utifall att något går fel. Sen att pappan kanske inte får sova över är inte så viktigt för mig.
Första gången var vi på BB Stockholm och det var lyxigt och mycket trevlig personal.
Var ligger BB stockholm?
Jag har inte fött än men resonerar som astral. På en vanlig bb-avdelning har de bättre beredskap för oförutsedda händelser än på en avdelning för "normala" födslar. Dessutom är KS klart närmast om det blir bråttom!
BB sthlm ligger på Danderyds sjukhus.
Men det är inte helt lätt att komma in och få föda där vad jag förstått, man ska gärna ha gått på MVC som är knutet till BB Sthlm för att få garanterad plats.
Jag har ju inte fött än, men tror vi kommer välja Huddinge. Hade gärna valt BB Sthlm, men jag ville ha en speciell barnmorska, och hon har inget avtal med dom tyvärr.
Lycka till!
BB-sthlm ligger vid Danderydssjukhus (Ds har en egen förlossning). Har bara hört gott om BB-sthlm men de har vissa riktlinjer för att få föda där tex inga grav komplikationer, ej för tidig "förlossningstart" osv. Har haft båda förlossningarna på Ds och skulle föda där igen utan problem.
BB Stockholm ligger i samma lokaler som Danderyds sjukhus.
Jag födde dottern 05 på BB Stockholm,SUPER bra!!!
BB Stockholm är toppenbra.
www.bbstockholm.se/index.php
Har bara fött på DS (Danderyds sjukhus), så jag har inget att jämföra med, men jag har bara bra erfarenheter därifrån. Nu har de ju byggt om förlossningen, så att alla förlossningsrum är nyrenoverade med egen dusch och toalett - tror inte att skillnaden mot BB stockholm är så stor nu som den var när lokalerna på DS var slitna. Om allt går som det ska hamnar man på Patienthotellet, vilket jag tycker varit kanonbra. Man får som ett eget hotellrum, med dusch/WC, skötbord, TV osv, och fria besökstider, men med möjlighet att få hjälp av barnmorska dygnet runt när det behövs. Pappan får stanna så länge han vill under tiden mor och barn är inskrivna.
Har fött båda döttrarna där, och ser fram emot att föda även tredje barnet på DS i sommar .
jag har ju inte fött nån bebis ännu, men kommer att föda på Huddinge, mest eftersom jag går där hos specMVC o då känns det tryggt att dom redan vet allt om mej ifall det skulle bli ngt knas...
Vad kostar det att föda på tex Danderyds då? Om man skall ligga över med mannen på patienthotellet. Kostar det även att vara där och föda, innan man ev. hamnar på pat.hotellet?
Och samma fråga om andra, tex Huddinge, om de har något patienthotell, om inte kanske det kostar för mannen att stanna över, eller bara att föda där... Tror inte att det kostar nämnvärt att föda på ngt sjukhus men Vet ju inte.. :)
Har fött mina 2 barn på BB-stockholm och har svårt att tänka mig att något kan slå dem.
All personal jag träffat va supermysiga, härlig miljö känns inte som ett sjukhus. Fina rum...bra mat .. frukosten är som en hotellfrukost. Bra informationsmöte innan man åker hem för förstagångsföräldrar.
Födde på Danderyd i oktober-08. Underbar personal och jättefint sedan de byggde om!
BB Stockholm är asbra!
Framförallt som förstagångsföderska, då din partner får en garanterad plats där. För mig blir det BB Stockholm snart igen!