• Thalis

Amerikansk cocker spaniel

Hej !
    Vi funderar på att skaffa ytterliggare en hund och smygtittar på en "Amris".
    Jag undrar mest om de är barnvänliga rent generellt?
    Vi har en 6-åring och en 13 månaders.
    Vad har DU för erfarenhet av "Amris"
    Tack !
    Vänligen
    Thalis

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Svar på tråden Amerikansk cocker spaniel
  • Lije

Hej, har själv växt upp med tre amris tikar. Idag har vi en amris hane och en fyraåring i huset. Jag vill varmt rekomendera denna ras, utifrån mina erfarenheter är det en väldigt lugn och stabil hund. De mognar och lämnar valpstadiet snabbt.
    Det enda negativa jag kan komma på med rasen är att den har en omfattande pälsvård. Men jag anser definitivt att det är värt besväret!
    Vad är det för ras ni har nu? Vi har precis köpt en pinscher på snart ett år som fått vår amris att lämna sofflocket ibland och leka lite. =) Det är en väldigt social ras som trivs bra med både andra djur och människor. Detta är självklart utifrån mina egna och min familjs erfarenheter. Lycka till med ert hundköp!

• Thalis
    Lije skrev 2009-04-19 19:43:17 följande:
    Hej, har själv växt upp med tre amris tikar. Idag har vi en amris hane och en fyraåring i huset. Jag vill varmt rekomendera denna ras, utifrån mina erfarenheter är det en väldigt lugn och stabil hund. De mognar och lämnar valpstadiet snabbt. Det enda negativa jag kan komma på med rasen är att den har en omfattande pälsvård. Men jag anser definitivt att det är värt besväret! Vad är det för ras ni har nu? Vi har precis köpt en pinscher på snart ett år som fått vår amris att lämna sofflocket ibland och leka lite. =) Det är en väldigt social ras som trivs bra med både andra djur och människor. Detta är självklart utifrån mina egna och min familjs erfarenheter. Lycka till med ert hundköp!
    Hej!
    Tack för svaret!

Vi har en blandaras som är världens bästa vovve och kommer överrens med allt och allt.
    Förlåt att jag inte svarat innan vi har precis flyttat ocha hade ingen internet.
    Tack åter igen!!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
Svar på tråden Amerikansk cocker spaniel