• tretrallandejäntor

Nätdejting

Funderar på att gå med i någon nätdejting sajt men det är ju en djungel finns ju hur många som helst att välja mellan. Är 30 år. Vad kan ni rekommendera??? Eller ska man hålla sig borta från dessa sajter?

• Svar på tråden Nätdejting
  • SandraD

jag tycker personligen det är bättre att träffa en kille/tjej genom nätet. Eftresom på krogen så är det oftast massa alkohol inblandat. Och hmm njaa jag tycker inte det blir så seriöst då. Plus att man oftast kollar på utseende när man är på krogen. Medans om du på nätet kanske får en bild utav killen/tjejen men man ser ju inte alltid ut så på bilden som irl plus att genom nätet kan man uttrycka sig på ett helt annat sätt (tycker jag iaf)
    Mjaa nej jag föredrar faktiskt nätet.. träffade själv min kärlek på nätet för snart 3 år sedan och idag är vi sambos förlovade och har ett litet kärleksbarn♥

Hemsidor finns massor.. gå in på google.se och skriv "dejting sajter"
    annars finns det ju tex.
    www.nattstad.se (det va där jag och min blivande man träffades)
    www.e-kontakt.se
    www.motesplatsen.se
    www.parship.se
    www.match.se
    www.meetic.se
    www.hittakarleken.se

Eller varför kanske inte ta kontakt med en gammal skolflört eller liknande på www.facebook.se (där är ju de flesta människorna medlemar idag)

Lycka till!!

• droppan

Jag själv träffade min man på nätet, fast genom en sajt som heter nattstad.
    Är ingen dejtingsajt men det finns massa folk som man kan prata med i alla åldrar.
    Har vänner där och min man hittade mig och skrev och så började vi skriva lite tillvarann, sedan blev det msn och sedan telefon.
    Men man skall vara tydlig med vad man är ute efter för det finns många som bara vill leka, så letar du efter seriösa förhållanden så säg det direkt om du hittar nån du är intresserad av.
    Har lärt mig av egen nätdejting att dom flesta leker mest och säger man inte vad man letar efter så tar dom för givet att man vill leka också.

Men kör för det, är själv sån som avskyr krograggande eftersom alla är fulla, inte min grej.
    Och är idag lyckligt gift och har en liten pojk så det funkar ;)
    lycka till.

• tretrallandejäntor

Tack för svaren, men frågan kvarstår än. Vilken av alla dessa sajter ska man välja???

• Bobby77

Ja det kan väl bara du avgöra?! Jag träffade min på e-kontakt:)

• Grönögat
    tretrallandejäntor skrev 2009-04-19 21:59:03 följande:
    Tack för svaren, men frågan kvarstår än. Vilken av alla dessa sajter ska man välja???
    Min erfarenhet är att Mötesplatsen och Match suger balle, all reklam till trots. På MP finns bara blivande yxmördare/gamlingar och på Match är det så tråkigt och händelselöst att man gäspar käken ur led. E-kontakt däremot är riktigt intressant, bra åldersspann mellan 22 - 35, många seriösa och rätt mkt action.
  • pimsan

Jag reggade mig på match och fy vilken ledsam sajt alltså...var mest idioter som var jättesliskiga eller bodde 45 mil härifrån eller hade väldigt konstiga krav som hörde av sig men så fick jag ett helt normalt "brev" från en person som inte hade nån bild eller skrivit nåt speciellt om sig själv. Han bodde 14 mil härifrån och vi började prata på msn i timmar på kvällarna och han frågade alltid hur det var med barnen osv 3 månader senare träffas vi men fy kändes inte alls bra men jag gav honom en chans till och efter mycket om och men så är vi nu sambos sen 2 månader tillbaka och har varit tillsammans i 1, 5 år. Nackdel med sajterna är att man kanske faller för nån som har barn och inte kan flytta flera mil och du kan inte heller flytta pga av dina barn... Min sambo beslöt sig till slut för att flytta hit och hämtar sitt barn varannan helg vilket är ju jättejobbigt för man längtar ju så efter henne och har skuldkänslor för att umgänget är så lite och så saknar han ju sin familj osv..inte lätt att komma ny till en stad när det råder arbetslöshet dessutom..
    Men vi har det jättebra oftast och har roligt tillsammans trots allt bök och bråk med x om barnen och allt pusslande.
    Så visst kan man hitta nån på nätet;)

• s fia

Halluuu!

Vi är två tookiga singelmammor som behöver eran hjälp,
    Vi söker kyssvänliga grodor Hahah!
    SÅ är du singel eller kanske känner någon trevlig sådan ,,, eller kanske vill vara med och leta grodor:-P

Tipsa om:

rikgrodasokes.blogg.se

• Lisalaisa

Jag har testat både match, edarling och happy pancake utan att det hänt ngt på kärleksfronten. Var mest idioter som försökte framstå som "prince charming" som kontaktade mig. Men i höstas började jag dejta på Jagodu.com och efter 1 månad hade jag träffat min nuvarande kille! Grym sida som är riktigt social och levande. Dessutom har de massa bra videofunktioner som gör att man faktiskt PÅ RIKTIGT kan se vem det är man chattar eller flirtar med! Man vet vad man får helt enkelt ;) Du borde absolut prova på Jagodu! 

• Opappan
    Lisalaisa skrev 2012-06-13 14:31:41 följande:
    Jag har testat både match, edarling och happy pancake utan att det hänt ngt på kärleksfronten. Var mest idioter som försökte framstå som "prince charming" som kontaktade mig. Men i höstas började jag dejta på Jagodu.com och efter 1 månad hade jag träffat min nuvarande kille! Grym sida som är riktigt social och levande. Dessutom har de massa bra videofunktioner som gör att man faktiskt PÅ RIKTIGT kan se vem det är man chattar eller flirtar med! Man vet vad man får helt enkelt ;) Du borde absolut prova på Jagodu! 
    Fattar inte hur man ser om en person är online eller inte. Eller finns det ingen som funktion på jagodu? Får man typ gissa om människan är online?
  • johannasvensson93
    Opappan skrev 2012-06-16 22:25:42 följande:
    Fattar inte hur man ser om en person är online eller inte. Eller finns det ingen som funktion på jagodu? Får man typ gissa om människan är online?
    Om du ser en grön ruta runt folk så är dom online! :)
  • Emsbli

Happypancake, låter oseriöst kanske men där träffa jag min förra sambo. Är en bra sida. :) Kostar inget dessutom :)

Svar på tråden Nätdejting