• Amazina

FLÄKT till barnvagnen!!??

Jag är bosatt utomlands och vi har redan haft två veckor med rätt varmt väder. Min 6 veckor gamla dotter ligger i bara bodyn i barnvagnen men är ändå jättevarm när jag tar upp henne. Jag har läst någonstans om att det finns batteridrivna fläktar man kan sätta på barnvagnen för att få igång luftcirkulationen lite. Känner någon till var man kan hitta sådana??? Vad kan man mer göra för att kyla ner vagnen??

Vore oändligt tacksam för svar!!

• Svar på tråden FLÄKT till barnvagnen!!??
  • Sötnosarna
    Amazina skrev 2009-04-17 08:48:41 följande:
    Jag är bosatt utomlands och vi har redan haft två veckor med rätt varmt väder. Min 6 veckor gamla dotter ligger i bara bodyn i barnvagnen men är ändå jättevarm när jag tar upp henne. Jag har läst någonstans om att det finns batteridrivna fläktar man kan sätta på barnvagnen för att få igång luftcirkulationen lite. Känner någon till var man kan hitta sådana??? Vad kan man mer göra för att kyla ner vagnen?? Vore oändligt tacksam för svar!!
    (Bara en tanke vet ej om det finns) Jag har en fläkt till min bärbara dator som man sätter i usb uttaget, tänk om det finns sådana som man kan ladda upp eller som drivs av batterier. Kanske kan vara värt att kolla upp...
  • yumaa

Det finns ju sådana små med batteri som man kan köpa på typ Cleas olsson och så..
    Det kanske finns i stora varuhus.. men det ska finnas .. jag har själv köpt sådana innan....

• straw2008

Barn ska välabsolut inte liga i drag !! Herre jesus jag får ont i örona bara någon nämnerAC.

Ha henne i skuggan istället.

• Ezder

Har du provat att bära henne? Det blir såklart också varmt, men inte lika varmt som under suffletten i en barnvagn.

• Lalaj78

Hej,

Visst finns det såna batteridrivna små fläktar till vagnarna! Vi bor själva i tropiskt klimat där luftfuktigheten är över 90% och temperaturen ständigt runt 35 grader med vår lilla 6 veckors bebis. ALLA använder fläktar här och de går att köpa i alla barnbutiker. Däremot vet jag inte var man kan få tag på dem i Sverige...

Det handlar inte om att bebisen ligger i "drag" som någon skrev i något svar utan det handlar om att få luften att cirkulera något så att de stackars bebisarna inte blir överhettade. När man bor i länder med tropiskt klimat så handlar det inte om att ha bebisen i solen eller inte, här där vi bor är det lika varmt på kvällar och nätter som på dagarna och självklart befinner sig bebisen aldrig i direkt solljus.

Så skaffa dig en fläkt om du får tag på någon där du bor, de är super bra!

Svar på tråden FLÄKT till barnvagnen!!??