herpes erfarenheter???
Som från ingenstans kom i förrgår en känsla av värk i ena benet och uppåt mot underlivet. Stickande liksom... Lever i ett förhållande sedan snart 1 år tillbaka och har aldrig märkt något. När jag tänker efter har jag ofta haft denna "värk känsla" i leder främst ena benet till och från i kanske 3 år men med väldigt långa mellanrum. Aldrig en blåsa eller liknande, en rodnad blev till små små blåsor i "mellangården" häromdagen och igår sprack den ena.
Var på vårdcentralen i morse och fick Valtrex. 5 dagar nu och sen om jag märker symptom så 5 dagar till. Nu har jag lite funderingar o hoppas att här kanske finns någon som vet?
1. En vän till mig har haft Herpes i flera år och tar tabletter ofta vad jag förstår för att liksom förebygga helt. Varför fick jag tillsagt att jag ska ta nu och sen om jag märker symptom? Vad gör att man får sagt att man ska ta "hela tiden"? Skillanden???
2. Hur vet man vilken typ det är? Läst här inne att visa tar prover, det gjorde inte min doktor.
3. När jag berättade för min kille igår så säger han att han kan tänka sig att det var Herpes (visste ju inte igår) för att en tidigare tjej till honom har haft det. Är det troligt att han har det också då? Fast han aldrig märkt något. Fattar inte riktigt...
Hoppas det finns någon vänlig människa med erfarenhet där ute som läser, känns liksom som att livet är slut nu med det här beskedet...
// Ledsen och skäms