• sanna88a

varför kissar jag 3-4 gånger varje natt`?

ja jag går alltid upp och kissar minst 2, oftast tre, ibland 4 gånger.

har varit så i flera år.

varför?

• Svar på tråden varför kissar jag 3-4 gånger varje natt`?
  • skorpionen80

Dricker mycket innan du lägger dig? Har du kanske liten blåsa?

• Hs egen

Det går att öva bort, men då måste du hålla dig ett par nätter.. Jag har själv sådär ibland. Men oftast kan jag reglera det genom att hålla mig från att dricka mkt och att låta bli att gå på toa några nätter.

• sanna88a

kanske skulle ha skrivit det högst upp, men nej tvärtom jag dricker knappt något alls under dagen/kvällen! kanske dricker max två glas. :S

• Maria40

Tar du någon tablett för natten som är vätskedrivande (vissa värktabletter är det).

• Trynträ

Du kanske har liten och överaktiv blåsa. Kissar du ofta på dagen också?

• vernis

jag har så liten blåsa fick jag som svar gå titta upp det men jag går kanske en-två gånger i timmen ibland plus fyra gånger innan jag lägger sen en gång på natten som jag vet men mamma och sambon säger att jag gåt upp i sömnen och kissar två tre gånger till dricker inte mycket

• linjes

Samma här och jobbigt som fan är det speciellt när kan vaknar runt 6,då är de fan omöjligt att somna om

• vernis
    linjes skrev 2009-04-17 20:51:23 följande:
    Samma här och jobbigt som fan är det speciellt när kan vaknar runt 6,då är de fan omöjligt att somna om
    ja bara gå kissa sen kan man sova
  • vernis
    linjes skrev 2009-04-17 20:51:23 följande:
    sen om dricker något me alkohol så kan lika väl på toa hahaha
  • linjes
    vernis skrev 2009-04-17 20:52:30 följande:
    ja bara gå kissa sen kan man sova
    Ja kan då fan inte somna om
    vernis skrev 2009-04-17 20:53:35 följande:
    sen om dricker något me alkohol så kan lika väl på toa hahaha
    Ja det rinner ju rakt igenom,inte för att jag dricker alkohol så ofta men dom ggr det sker får man slagga på toan
  • vernis
    linjes skrev 2009-04-17 20:59:11 följande:
    [citat]

Ja det rinner ju rakt igenom,inte för att jag dricker alkohol så ofta men dom ggr det sker får man slagga på toan
    [/citatt
    nej när man dricker så rinner det som man har drukit en sjö... nej kan somna om lätt så tur ibland
  • Trynträ
    linjes skrev 2009-04-17 20:59:11 följande:

Å jag som blir mindre kissnödig när jag ska sova om jag druckit alkohol (dock ej om jag är vaken). Alkohol torkar ur kroppen så det är min teori varför det blir så för mig.

Ett tips är att köpa en lampa till badrummet som tänds och släcks automatiskt så man slipper få det där starka ljuset från taklampan. Då hinner man inte bli lika pigg nämligen så det blir lättare att somna om.
  • Plutten Augusti07

Jag kissar så ofta när jag har urinvägsinfektion, har du lämnat urinodling den senaste tiden?

• sanna88a

Plutten Augusti07 skrev 2009-04-17 21:07:39 följande:

Jag kissar så ofta när jag har urinvägsinfektion, har du lämnat urinodling den senaste tiden?
    jag ahr haft såhär sen tonåren, dvs flera år. typ 8-9 år.

jag kissar inte ofta på dagen, kanske tre gånger.

äter ingen vätskedrivande tablett.

kanske bara har liten blåsa då.
  • Mrs Moneybags

Jag är precis likadan, men jag lider inte direkt av det...
    Man har nog bara mindre av det där hormonet som gör att man inte ska bli kissnödig när man sover

• en glad

Det är fysiskt omöjligt att kissa ut mer än man dricker/tar in... då skulle du snabbt bli uttorkad....
    Alltså får du på ngt sätt i dig vätska....

Att du kissar mycket på natten kanske beror på att du har brist på det hormon som gör att urinproduktionen normalt skall avstanna under natten...

• myntizen
    sanna88a skrev 2009-04-18 10:11:04 följande:
    Plutten Augusti07 skrev 2009-04-17 21:07:39 följande: jag ahr haft såhär sen tonåren, dvs flera år. typ 8-9 år. jag kissar inte ofta på dagen, kanske tre gånger. äter ingen vätskedrivande tablett. kanske bara har liten blåsa då.
    Har du testat att gå oftare på dagen än tre gånger?
    Även fast du inte behöver? Sätter man sig där kommer det kanske alltid lite iaf
    Kanske går att stimulera blåsan att vara mer aktiv på dagtid?
Svar på tråden varför kissar jag 3-4 gånger varje natt`?