varför kissar jag 3-4 gånger varje natt`?
ja jag går alltid upp och kissar minst 2, oftast tre, ibland 4 gånger.
har varit så i flera år.
varför?
ja jag går alltid upp och kissar minst 2, oftast tre, ibland 4 gånger.
har varit så i flera år.
varför?
Dricker mycket innan du lägger dig? Har du kanske liten blåsa?
Det går att öva bort, men då måste du hålla dig ett par nätter.. Jag har själv sådär ibland. Men oftast kan jag reglera det genom att hålla mig från att dricka mkt och att låta bli att gå på toa några nätter.
kanske skulle ha skrivit det högst upp, men nej tvärtom jag dricker knappt något alls under dagen/kvällen! kanske dricker max två glas. :S
Tar du någon tablett för natten som är vätskedrivande (vissa värktabletter är det).
Du kanske har liten och överaktiv blåsa. Kissar du ofta på dagen också?
Gravid?
jag har så liten blåsa fick jag som svar gå titta upp det men jag går kanske en-två gånger i timmen ibland plus fyra gånger innan jag lägger sen en gång på natten som jag vet men mamma och sambon säger att jag gåt upp i sömnen och kissar två tre gånger till dricker inte mycket
Samma här och jobbigt som fan är det speciellt när kan vaknar runt 6,då är de fan omöjligt att somna om
Jag kissar så ofta när jag har urinvägsinfektion, har du lämnat urinodling den senaste tiden?
Plutten Augusti07 skrev 2009-04-17 21:07:39 följande:
Jag är precis likadan, men jag lider inte direkt av det...
Man har nog bara mindre av det där hormonet som gör att man inte ska bli kissnödig när man sover
Det är fysiskt omöjligt att kissa ut mer än man dricker/tar in... då skulle du snabbt bli uttorkad....
Alltså får du på ngt sätt i dig vätska....
Att du kissar mycket på natten kanske beror på att du har brist på det hormon som gör att urinproduktionen normalt skall avstanna under natten...