• Alicia

Selleri ..är det farligt ??

Har hört någon stans att det ska vara farligt att äta selleri .... Kom på de t här om dagen då jag smaskade i mig räksallad å strips..de e ju selleri i den.

Någon som vet ??? vet in5te om jag drömmt eller inte ....

Kramiz Camilla

• Svar på tråden Selleri ..är det farligt ??
  • Mumu

Du har nog drömt. Varför skulle selleri vara farligt att äta? Om du är osäker på någon mat kan du alltid gå in på

www.slv.se

Där finns alla rekommendationer för gravida, vad du bör äta och vad du ska undvika.

• JsN

Titta på www.slv.se där finns en lista över vad man bör undvika och lite information om varför så att man kan göra egna val.

VArför skulle selleri vara "farligt"? Det brukar vara bra att ställa sig frågan varför man bör undvika något. Många gånger faller då dessa påståenden som finns överallt på sin egen orimlighet.

För att svara på din fråga så är det nyttigt med grönsaker!

• Alicia

Nu vet jag vart jag har hört det ...gammalt skrock om att selleri skulle framkalla ett missfall... fast det är ju som sagt GAMMALT SKROCK !!! som jag inte tror på.

Tack ändå !

• JsN

Hjälp! Varför blev allt efter länken en länk? PATRIK!!!!

• Patrik

JsN, ännu en "glitch" i min kod som ska bryta långa ord i forumets inlägg. Jag har rättat till regex koden nu så att alla länkar fungerar som det ska!

Svar på tråden Selleri ..är det farligt ??