Erfarenheter av Nan HA?
Har en tös på 7 veckor som har ont i magen, värst på kvällarna, ibland skriker hon i timmar o är otröstlig. Bytte ersättning från Nan1 till Lemolac för ett par veckor sedan men tycker inte det blivit bättre, har även testat sempers magdroppar i flera veckor utan någon skillnad och nu har vi även använt minifom ett tag men inte heller det hjälper. Jag är osäker på om hennes magonda beror på gaser eftersom hon aldrig fiser... annars har man ju hört att dom blir gasiga o fisiga om magknipet beror på det men det gör hon ju som sagt inte, kanske är något annat som framkallar hennes magonda då? Hon kräks aldrig heller. Vi testade även mams flaskor (men fick inte vacuumfunktionen o funka) och då började hon fisa som en tok o blev ännu gnälligare så dom slutade vi med snabbt. Hon bajsar en gång om dagen, det är inte hårt men det verkar ändå som hon behöver kämpa lite extra för att få ut det.
Så min fråga är nu om det finns någon här som testat Nan HA och om det hjälpt mot magont på era barn? Finns det någon som testat både Lemolac o Nan HA, vilken funkade isf bäst för er? Är det värt att testa och byta ersättning igen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 10:49
Vi bytte till Nan HA igår... jag vet inte om det är en slump (vågar inte ropa hej ännu) eller om det beror på maten, men det känns som om det vore maten, och hoppas det... Sen vi gav henne första flaskan igår har hon inte skrikit en enda gång... inte ens ett pip igårkväll då hon brukar ha sin intensiva skrikperiod på ca 2-3 timmar. Hon har sovit som en stock utan stånk o stön och idag har hon suttit i sin babysitter och tittat och lett... inte ett enda gnäll... och nu har hon tom somnat i babysittern. Detta känns ju nästan för bra för att vara sant men såhär lugn och harmonisk har hon inte varit sen hon var 3 veckor (då allt började). Hoppas det fortsätter...