• sny1

Rhodos slutet på maj?

Vad är det för väder i Rhodos slutet på maj? Temperatur i luft och vatten? Går det att bada i havet?

• Svar på tråden Rhodos slutet på maj?
  • Matillin

Det går helt klart att åka till rhodos i slutet på maj varit iväg i början av maj till grekland och då har det varit varmt, slutet av maj är nästan garanterat solsäkert och närmare 30 grader.
    Havet vet ja inte, kanske inte hunnit blivit så varmt då men bada går väl om man vill, men vet inte hur varmt det är
    Finns ju alltid pool.

• Matillin

Kan tipsa om att bo på den västra sidan av rhodos där blåser det hela tiden så man inte besväras av hetten.
    På den östra sidan står luften stilla och känns som en bastu.

• Sugar Rush

Har varit på Rhodos både maj, juni, juli, augusti och september och gillade maj bäst. Badade dock inte i havet men det var varmt i luften och underbart väder.
    Jag brände mig så illa så jag var tvungen att åka till en läkare och fick äta kortison efteråt.
    Så även om det inte är stekhett så ska man vara försiktig i solen.

• Calas

Var till Rhodos förra året precis i månadsskiftet maj/juni. Det kring 27-28 grader i luften och vad jag tror att jag kommer ihåg ca 22-23 gradet i vattnet. Helt ok med andra ord, tom jag somm är en badkruka badade flera gånger per dag :)

Svar på tråden Rhodos slutet på maj?