Non alcoholic öl, 0,5procent. ÄR DET OK?
Hej, har köpt en denna öl från carlsberg. 0,5 procent. Är den ok att dricka vid graviditet?
Hej, har köpt en denna öl från carlsberg. 0,5 procent. Är den ok att dricka vid graviditet?
står med ölen öppnad, så jag puffar lite..;)
kan inte svara säkert men jag tycker att det ska vara oki..
Ingen fara med det lilla
klart det e ok! till o med i dom alkohol fria vinerna på systemet e det 0.5 i. så drick du några sånna goa öl. =)
Det tror jag också absolut.
Härligt :D Tack tjejer
En alkoholfri öl är nog ingen fara men man kanske inte ska hinka i sig flera stycken på en gång. Även om man inte känner sig berusad blir det säkert lite promille i blodet som man dricker mycket och snabbt.
SUPEROKEY!!!!!!!!!
Jag levde på den ölen under graviditet och några månader efter. Underbara älskade alkoholfria öl...
Ha ha ha...
Jajamen, helt okej. Och god!
"Alkoholfri alkohol" innehåller ofta 0,5% eller ja...mindre än. Den halten kommer inte ens förbi magsyran utan att dö, så inget kommer ut i blodet.
Det finns många produkter som innehåller alkohol som förväntas vara alkoholfria. Filmjölk för att ta ett exempel.
Så njut av din alkoholfria öl!
Såklart....den skulle ju inte få heta alkoholfri om den inte räknades som det!
Det är bara å dricka :) Ja drack två senast förra helgen, mumma!
Drick på. Jag tycker att den ölen är en höjdare!
Helt fritt från alkohol? Nja ...
Dessutom håller hela sortimentet på att uppgraderas - och vi får säkert se ännu bättre alkoholfria alternativ längre fram.
En del av produkterna innehåller alkohol - högst 0,5 volymprocent - men kallas ändå alkoholfria. Det gör att exempelvis rättrogna muslimer ändå inte kan dricka dessa produkter. Likaså är det högst riskabelt för nyktra alkoholister att hälla upp glas med 0,5- procentigt rött vin.
Så det kan tyckas paradoxalt att kalla sortimentet alkoholfritt, men 0,5 procent är gränsen för att inte ge utslag vid ett blodprov, och det är riskfritt för både gravida och bilförare.
Vansinniga mängder!
Ett exempel: En 30-årig man som väger 90 kilo och är 175 cm lång måste hälla i sig 30 flaskor 0,5-procentigt öl på högst två timmar för att komma upp i samma promillehalt som om han drack två starköl - 0,43 promille. Och tio liter på två timmar är nog mer än vad de flesta av oss tål ...