• wonderchild

Frysa in filmjölk?

Min man köpte med sig 3 l jordgubbsfil hem från Sverige (vi bor i Finland). Dom går ut den 24 april, och jag tror inte vi äter 3l på den tiden. Vill inte behöva slänga filen då det är så sällan man får äta det - jag ÄLSKAR filmjölk men det finns tyvärr inte att köpa här i södra Finland iaf!

Kan man alltså frysa in filmjölk, och smakar det isf lika bra när man tinat upp den igen?

• Svar på tråden Frysa in filmjölk?
  • Mulllis

Kan kan man väl, men tror de är som med mjölk, att de delar på mig sig. Så blir den nog inte lika god när man tinar upp den sen. Nu har jag aldrig gjort de faktiskt. Så kan inte svara till 100%.

Men en kompis förälder frös alltid in mjölk. När jag var liten. Och då så sa jag de till min mamma någongång. Och hon svarade att man inte kan frysa in produkter för de inte blir gott då de delar sig. så de sitter lite kvar I mitt huvud den meningen..

• Rigmor Mortis

Fil brukar hålla längre än Bäst Före-datumet i oöppnad förpackning, jag hade nog chansat på att den höll i kylen.

• karinagumman
    EKJ76 skrev 2009-04-17 19:06:04 följande:
    Fil brukar hålla längre än Bäst Före-datumet i oöppnad förpackning, jag hade nog chansat på att den höll i kylen.
    hålller med.. tror deen delar sig om du fryser den...
    ät och njut
Svar på tråden Frysa in filmjölk?