Långvarig smärta - någon tråd?
Letar men hittar ingen tråd om långvarig/kronisk smärta. Diagnos eller inte spelar ingen roll! Nån som vet om det finns nån aktiv tråd?
Letar men hittar ingen tråd om långvarig/kronisk smärta. Diagnos eller inte spelar ingen roll! Nån som vet om det finns nån aktiv tråd?
Puffar
Jag har själv försökt sökt på en sån tråd utan att hitta någon.
Jag lider av lånvarig smärta och vill gärna komma i kontakt med andra som också lider av det.
hejsan jag har haft svår smärta i 4år kan knappt sköta hem o barn, och fick nu i veckan reda på att inget går att göra mitt liv kommer att se ut så här..............
Här är en till.
Har haft kroniskt svåra smärtor efter en operation för 5år sen.
Finns inget mer att göra åt den men har börjat lära mig leva ett ganska bra liv ändå. Väldigt mycket tack vare smärtenheten i Uppsala som är de bästa man kan tänka sig.
Letar egentligen bara efter människor att dryfta mina funderingar med. Har haft mycket muskelsmärta under många år men är inte utredd eller diagnosticerad. Har väl insett på senare tid hur mycket det begränsar mig och håller samtidigt på med en utredning av min mage. Just idag är en dålig dag...så jag avslutar nu. Hänger gärna mer med er en annan dag!
Jag fick en bäckenskada vid min förlossningen 05 som ingen tog på allvar som nu satt sina spår, jag har konstant smärta i hela bäckenpartiet och svanskotan. Får kortisonsprutor direkt in i bäckenlederna. Läkarna kan inget göra säger dom utan jag får lära mig att hantera smärtan med ja värktabletter och sjukskrivning.
Ja dessa läkare ibland undrar jag varför vi betalar så mycket skatt till sjukvården.
Usch en kompis till mig har fel på hennes tarm och hon är riktigt sjuk och väntar också på en stor OP.
Just magfel verkar slå ut kroppen direkt.
Jenny F: Usch va otäckt med ditt kejsarsnitt.
Jo det är en himla plåga med dessa kortison sprutor dom gör ju så ont just vid bäckenet.
Jag går hos sjukgymnast men han är inte speciellt bra ska leta på nån annan.
Troll77: känner igen dina problem!
Jag fann hjälp i MBT-skor/masaiskor. Kallar dem för mina magiska skor. Jag var så förstörd att jag hade problem att gå till postlådan. Läste i hemmets journal (tror jag) om en kvinna med liknande problem som skaffat sådana skor och blivit hjälpt.
Jag läste på om skorna (gräsligt dyra, så inget man impulsköper) och förstod då att de skulle ge mig den träning som det var tänkt att sjukgymnastiken skulle ge.
Köpte skorna och kunde direkt gå 1 km utan större problem.
Nu kan jag inte ha andra skor. Det känns som om de gett mig en stor del av livet tillbaka. Allt såg så hopplöst och mörkt ut, men vände direkt med skorna (ja, sedan får man ju ändå tänka på vad man gör)
Så himla härligt att kunna röra sig igen och ibland kunna åka till Busfabriken och krypa runt i tunnlarna med barnen, visst, jag blir sämre efteråt i ett tag, men jag KAN göra det!
Eftersom det är en konstant obalans i skorna, tränas de där musklerna i bäckenet som är så svåra att komma åt. Man går på ett annat vis också, så bäckenet hålls ihop när man går. Musklerna håller ihop bäckenet bättre.
www.swissmasai.com/CountrySelection.aspx
Sven Th: Har de kollat om du har Crohns sjukdom? Mamma har Morbus Crohn och den kan ge en massa skumma symptom t ex värk och magproblem.
Läkarna på Liu spekulerar även i vilka problem glutenintolerans ger och menar att värk är ett symptom.
Ja, man måste ligga i om man ska få någon hjälp.
Hittar de inte svar direkt, så blir man ett problem och då ointressant.
Har kronisk smärta efter troligen skada på disk i nacken med efterföljande förstört smärtminne i ryggmärgen. Debuterade under graviditet. Har kroniskt ont i nacke, bröstrygg, ibland arm. Skriver mer i morgon - just nu måste jag vila...