Vad är bäst: Xtravaganza eller Cambridgekuren
Vilken metod är bäst tycker ni? Förklara gärna varför
Vilken metod är bäst tycker ni? Förklara gärna varför
Cambridge är bra för det blir billigare och man binder inte upp sig som man gör på XVza.
Men för egen del så handlar det inte bara om en snabb viktnedgång utan att man ska lära sig ät rätt och det tror jag man har större chans att klara om man går på regelbundna möten, använder mental träning osv. Detta kan man givetvis göra på egen hand men det är inte alla som har den diciplinen.
Cambridge anser jag vara bäst. Har provat båda och gick ner 25 kilo totalt på 2½ månad.
Anledningen till mitt val är nog mest att Cambridge smakar bättre och jag mådde åtminstonde inte lika illa med den kuren som med Xtravaganza.
Men jag tror det är väldigt personligt vilken som passar bäst.
Självklart är en balanserad kost tillsammans med daglig motion den bästa kuren. Allt är bara larv.
Vad kostar Xtravaganza? Cambridge?
Står mkt info på deras hemsidor, men inget om vad det faktiskt kostar.
Någon som vet?
cambridge kostar 450kr/21 påsar. eller gjorde när jag använde det iaf :D
Jag funderar i vad du menar med bäst. Rent produktmässigt och funktionen är den samma så viktminskningen blir den samma.
Xtravaganza har större tyngpunkt på motion
Cambridge är enligt många godare då den är baserad på avfettad torrmjölk.
Priser är ungefär det samma för produkten men hos en cambridgekonsulent förbinder du dig inte till något utan kan avbryta kuren när du vill.
Jag tror inte på någon av de kurerna. Möjligtvis om du skall gå ner en viss mängd kilon som inte gör något om du går upp igen och några där till...
Det är aldrig nyttigt för kroppen att leva på pulver enbart.
jag har själv ändrat hela mitt sätt att äta och motinonera äter själv efter Gi och inser att jag aldig har mått så bra som nu och aldrig har ätit så mycket som nu. Jag skulle aldrig kunna gå runt och vara hungrig för att gå ner i vikt. Det funkar någon dag sedan ger jag upp.
När man äter efter GI (mat med lågt glykemiskt index) ser man till att styra sitt blodsocker. Man sligger socker/sötsuget efter ca 3 dagar man ser till att äta var 3 timme. För att gå ner i vikt krävs oxå en hek del motion jag promenerar varje dag ca 1 timme och därtill joggar jag eller gympar någon gång i veckan.
På 7 veckor har jag gått ner ca 7 kg och har bara 3 kg kvar. Jag mår toppen och jag har lärt mig att ändra mina kostvanor på ett sätt som håller hela livet. Jag kommer aldig mer behöva känna mig hungrig vara ledsen över att jag inte kan äta något specifikt för jag saknar inget...
Så mitt råd är att läsa på om GI metoden och sedan köra på efter den. Skippa pulvret det kan aldrig ge dig en god hälsa i längden...
alexs mamma skrev 2009-05-07 16:58:06 följande:
äsh det smög in ett stavfel, men ni förstår nog ändå.