• Anonym

Jag fasar för att flytta till Sverige

Jag kommer att bli tvungen att flytta till Sverige inom en snar framtid efter många år utomlands. Jag älskar där jag bor nu men kommer att bli tvungen att flytta. Men jag fasar. Jag vill verkligen inte. Jag trivs inte i Sverige längre och dessutom kommer jag att få jobbiga relationer och massa drama i min familj dagligen igen.

Att hitta jobb och bli Svensson känns inte heller så lockande. Jag vet att jag är negativ men det här är det värsta jag har gjort i mitt liv känns det nästan som.

Finns det någon som går igenom samma sak? Någon som har flyttat till Sverige och haft samma känslor? Gick det bra eller vad hände? Är det inte så farligt som det verkar?

• Svar på tråden Jag fasar för att flytta till Sverige
  • Kary

Vad är det som gör att du inte trivs i Sverige då? Hur kom det sig att du flyttade? Varför måste du flytta tillbaka?

• Love74

Farligt? Vad är det som är så farligt? Sverige är ett av de bästa länderna att bo i (enligt en rankning/undersökning som jag läste förra året) så jag förstår inte vad du är rädd för (förutom den jobbiga relationen du har till din familj)?

• MammasälskadeMinna

nää, Sverige är inte farligt...

• Anonym (Jodå)

Hej TS!

Kände precis som du när jag flyttade tillbaka till Sverige efter 10 år i England....

Kan lugnt säga att det tog tid att vänja sig, tyckte allt från att göra bankaffärer till att handla mat var jobbigt och trist. Människorna var mer innbundna, ohövligare i all lägen jaa du listan kan göras lång. Men efter ett par år så har jag vant mig. Kan nu inte tänka mig att flytta tillbaka till England igen... Så jag tror du kommer vänja dig och allt blir ju vad man gör det till....

• Anonym

Sverige är tråkigt ja. Man ska vara svensson, knulla samma människa hela livet 2 gånger i veckan och det är massa snö och sen dör man.

• sakoline
    Anonym skrev 2009-04-17 22:38:55 följande:
    Sverige är tråkigt ja. Man ska vara svensson, knulla samma människa hela livet 2 gånger i veckan och det är massa snö och sen dör man.
    Var är det annorlunda?
    Vad är det andra som är så mycket bättre?
    Skura golv, ha sex med fem personer, äta bröd och sen dör man.
  • Anonym

Jag har tagit till mig mitt nya land helt numera och känner mig knappt svensk. Jag tycker svenskar är ohövliga, trista och tråkiga - ja inte alla då och har bara svårt för hela konceptet Sverige.

Jag måste inte flytta tillbaka men kan inte motivera för mig själv att fortsätta bo utomlands helt utan familj och med föräldrar som blir äldre för varje dag och säkert kommer att behöva hjälp i framtiden.

• Lena

Bara för att du flyttar till Sverige behöver du ju inte flytta till där din familj bor. Sen behöver du inte vara "svensson", men det underlättar ju om du bor i en större stad (gärna universitetsstad) och inte i en liten håla.

• Anonym

Snön och kylan ser jag verkligen inte fram emot. Usch. Sånt har vi inte här där jag bor. Lite halvkyligt kan det bli men aldrig snö och is.

Svar på tråden Jag fasar för att flytta till Sverige