• Wirre

tips på hur jag kan "gömma" sängen i vardagsrummet

Som rubriken lyder.
    Jag har flyttat till en 3:a med mina 3 barn och ska sova i vardagsrummet.
    Tycker att det är lite trisst att ha min säng där och söker nu tips på hur man kan "gömma" alt skärma av sängen.
    Hur har du gjort??? Eller hur skulle du göra???

• Svar på tråden tips på hur jag kan "gömma" sängen i vardagsrummet
  • Minifer

på film kan man ju ibland se sängar som på dagarna ser ut som ett skåp. Sedan på kvällen fäller man helt enkelt ner den. Kan det finnas liknande lösningar? (tex i Roger Rabbit, kommer inte på något annat exempel nu)

• ThisIsMe

Kolla här: www.yousee.se/

Sängben som gör att du kan fälla upp sängen mot väggen. Sen kan du hänga ett draperi i taket eller bygga ett skåp som sängen fälls upp i. Jag kommer att skaffa dessa i höst när jag flyttar tillbaka till min pyttelilla studentlägenhet.

• Minifer
    ThisIsMe skrev 2009-04-18 01:51:03 följande:
    Kolla här: www.yousee.se/ Sängben som gör att du kan fälla upp sängen mot väggen. Sen kan du hänga ett draperi i taket eller bygga ett skåp som sängen fälls upp i. Jag kommer att skaffa dessa i höst när jag flyttar tillbaka till min pyttelilla studentlägenhet.
    jaa, precis vad jag menar!!
  • nilla 1972

du kan avskärma med bokhyllor, avskärmar skärm, ställ sängen bakom soffan.
    det var lite tips. lycka till

• myran82

Ett snyggt lite tjockare överkast och stora kuddar uppställda mot väggen är mitt förslag. Blir lite som en soffa då.

• mm m

Såg en som hade sängen mot ena kortväggen och vid fotändan hade hon en bokhylla som var lika bred som sägngen. Var snyggt och stilfullt. Då hade hon andra delen som vardagsrum och man såg inte ens sängen samtidigt at det var mysigt med två ingångar till den.

Lär säga att det var snyggt!

Svar på tråden tips på hur jag kan "gömma" sängen i vardagsrummet