• Sanna74

5 fina ägg i frysen men inga klarade sig...

Igår just när jag var på väg till Falun för att göra vårt första FET-försök ringde dem och meddelade att inga av de fem äggen (som var av toppenkvalitet) hade klarat upptiningen!!! De var väldigt förvånande alla på kliniken. Fick först prata med barnmorskan och sen ringde dr Urban upp själv för att beklaga och försöka förklara. Visst väldigt ovanligt att inget av äggen klarar sig. De hade långtidsodlats och var som sagt guldägg! Är förstås otroligt ledsen och besviken men nu har jag bestämt mig för att börja om igen och ta nya tag. Känns tungt men vad har man för val.

Är det någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden 5 fina ägg i frysen men inga klarade sig...
  • CB72

Det var tråkigt,, jag/vi har 6st ägg i frysen,,så vi får väl se om dessa klarar sig då vi snart ska göra ett FET....

• mette

Nej så tråkigt!
    Har inte lyckaats kläck ägg själv som duger för frysning. Ska ju vara bra ägg om det ska gå. Konstigt att alla gick åt pipan...

• Sanna74

Mette: Ja visst är det knepist. Något åtminstone borde ju ha klarat sig och enligt dr Urban borde 4 av mina 5 ha klarat sig. Något blev helt fel?!?

CB72: Håller tummarna för dina ägg!

• Babe

Ja, det hände oss! Av våra 7 toppägg klarade sig endast 2st!!! Alltså med stort svinn, kan man säga... Dr sa att av toppägg klarar sig ca 80% så vi har väl tagit på oss de misslyckade %en, du och jag... Rätt inställning: Ta nya tag & Lycka till!!!
    Babe

• NizzY

usch då beklagar men du vara ha den rätta inställningen i all afall ,skönt innan du vet har du minst lika mång agul dägg i frysen o en bebys i magen

• Längta

Trisst! Vi hoppas nu på något av våra fem ägg på tisdag. Blir lite orolig när jag läser at det faktiskt inte alltid funkar.

Kram till er i alla fall!

• Aradhana

Tråkigt att höra...jag hade 10 toppägg i frysen och inte ett enda klarade upptining!? Kliniken gjorde utredning på vad som gått snett men kunde inte komma med en förklaring, troligen hade något fel inträffat vid nedfrysningen, inte äggens 'fel' alltså. Jag deppade oerhört vid beskedet, såg inte fram emot ett nytt äggplock då det var mycket jobbigt för mig (efteråt) och hade ju blivit 'lovad' att det skulle dröja tills jag behövde göra ett nytt. Nu fick jag igenom det lilla h-vetet igen men det var det värt för då gick det vägen! (Är nu i v. 19).

• Sanna74

Aradhana: Vår klinik kunde inte heller förklara vad som hänt och har kollat igenom sina rutiner. De sa att det kunde ha varit nåt fel på näringsvätskan som de fryser ner dem i eller i själva hanteringen. Inte gör det ju mig lyckligare och deppat det har jag också gjort! Känns så jobbigt att börja om men att det gick så bra för dig andra gången ger mig lite hopp! Lycka till med magen.

• Sammet

Sanna 74: Fy vad trist!
    Skönt att du orkar tänka vidare och är redo för nästa försök
    Stort lycka till då!!!

• lillamilla75

Fy vad tråkigt, känner verkligen för er.
    Känner sån oro inför vårt stundande FET som ska ske om ca 2 veckor. Vi har bara ETT ägg i frysen.

Fantiserar om att allt ska gå bra, skulle bli en fin 30-års present till mig.

Kram på er alla

Svar på tråden 5 fina ägg i frysen men inga klarade sig...