Skiathos?
Någon som har varit där med barn?
Någon som har varit där med barn?
jepp i sommar. Vi bodde på den kändaste7finast strande koukounaries som många åker till för att vi ville ha nära till stranden. På kvällarna åkte vi in till skiathos stad. det gick bra och havet7vatnnet var bra (rent och lagom grunt). men det var inte så många barnfamiljer med så små som emilija (13 mån). Ön är bergig och det tar ca 20 min (bil, 30 min (buss) från staden till den fina stranden. Var lite jobbigt ibland med buss när emilja var trött etc. det är en ö som har massa vackra stränder och det kändes bökigt att konka med emilja till dem så vi höll oss till den vi bodde på och hyrde bil endag då vi besökte några. jag kommer säkert åka dit igen med barn, men hade nog kunnat se mer och göra mer av det ön har att erbjuda utan barn. restauranger etc ej så barnanpassat i jämförelse mad andra ställen vi var på i grekland i sommar . var i grekland totalt 6 v, 1 vecka på Skiathos
Oj, det var ingen dålig semester det!
Vet du egentligen hur det är med barnstolar och så allmänt på restaurangerna?
Vi har varit där tidigare för ca 2 år sedan men då tänkte man ju inte riktigt på sånt... SÅ nu helt plötsligt så kom jag att tänka på att jag inte har nån koll alls på hur det är. Hmm... Tänkte att jag ska fråga här i alla fall.
Vill bara säga att Skiathos är en jättefin ö! Har inte varit där med barn dock men vi var väldigt nöjda med vår resa.
Hälsningar från oss som åker till Mallis på lördag, jippi!!
Ja det blir så trevligt! Jag längtar verkligen nu.
dåligt med stolar på restauranger över lag i grekland. Hon satt inte i barnstol en enda gång, i och för sig så frågade vi inte överallt men dock... jo en gång i en finare restaurang i staden.
Bilstolar finns när man hyr bil.
Barnvagnen får du fälla ihop om ni åker buss. ta med paraplyvagn ej vanlig. mycket smidigare.
Barnmat finns. Blöjor e dyrt ca 18-22 euro (200kr) för 64 eler vad det är i ett vanligt paket. Grekland har generellt sätt blivit dyrare. Saker till barn e dyrt som tvättlappar (35 euro), barnyogurt (3 st 1.9 euro). De har särskild mjölk.. allt möjligt speciellt till barn till dyra priser. Var berädda på att det kostar. Skiathos är i dyrare en genomsnitt på öarna sägs det. vet ej, men det var dyrare än fastlandet i varje fall.
Vill ej skrämas. Där e underbart, men räkna med att det blir endel utgifter. Vi tyckte det var väl värt det!
Ha det super kul!
Bubbu: Jo, de säger att det är lite dyrare där eftersom grekerna själva turistar där. Ella äter samma mat som vi så det blir inga problem. Vi vet fler ställen med bra mat så det är lugnt. Däremot så är det väl bra att ta med sig lite burkar hemifrån så man har i fall att.
Vi ska väl inte köpa nåt speciellt i alla fall, det har vi gjort de andra åren vi varit där så det är liksom fullt nu. Det är ju bra det om det skenar i väg med matpengar och så.
Tack för info!