• Rebekorv

simma efter tatuering?

När kan man egentligen börja simma efter att man tatuerat sig? Har gått över två veckor och jag börjar få lite skrik och panik nu : )

• Svar på tråden simma efter tatuering?
  • Clobberella

Efter två veckor var min läkt. Har du inte fått instruktioner från din tatuerare?
    Jag skulle tro att det är lugnt att simma nu, men se till att tvätta tatueringen efteråt så du får bort klor och bakterier.

• Rebekorv

Jag frgåade och jag har för mig han sa två veckor, men jag är inte säker, så tänkte att det var bäst att fråga här med.

Pratade med min kompis om detta igår och han sa att kloret bleker tatueringen och det vill jag ju såklart inte :O

• Pormoicheia

om du smörjer ett skyddande lager fett av något slag över tatueringen så skyddar du ju det relativt bra emot kloret iaf. Är tatueringen läkt så går det ju att börja simma igen.

Antingen fet olja (typ olivolja) eller vaselin borde kunna funka.

• xXpaulaXx
    Pormoicheia skrev 2009-04-18 14:20:55 följande:
    om du smörjer ett skyddande lager fett av något slag över tatueringen så skyddar du ju det relativt bra emot kloret iaf. Är tatueringen läkt så går det ju att börja simma igen.Antingen fet olja (typ olivolja) eller vaselin borde kunna funka.
    vaselin ska man inte ha på tatueringen eftrsom den innehåller mycket vatten tex
    då är det nog bättre med bepanten eller ngn "rumpsalva"
    men är gaddningen läkt så är det bara att simma på
  • Pormoicheia
    xXpaulaXx skrev 2009-04-18 14:22:40 följande:
    vaselin ska man inte ha på tatueringen eftrsom den innehåller mycket vatten texdå är det nog bättre med bepanten eller ngn "rumpsalva"men är gaddningen läkt så är det bara att simma på
    Ja just det ja...jag tänkte i banorna vaselin-mineralolja-täpper till

*my bad!*
  • xXpaulaXx
    Pormoicheia skrev 2009-04-18 14:28:08 följande:
    Ja just det ja...jag tänkte i banorna vaselin-mineralolja-täpper till*my bad!*
    hehe
    ja men man tänker ju så..vaselin,tjockt,fett..klockrent
Svar på tråden simma efter tatuering?