• jojjo78

tips om dålig mage vid kåvepenin

Hej min son äter kåvepenin och har blivit lös i magen av det och har inte så stor aptit tror nog att han mår lite illa av den. Men vad kan man ge honom som kanske stoppar upp lite. Är proviva bra att ge tänkte att ha n nog behöver dom goda bakterierna i magen nu?

• Svar på tråden tips om dålig mage vid kåvepenin
  • apsu

hej
    min dotter äter oxå kåvepenin och har blivit jättelös i magen
    jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att man skulle försöka få i barnen youghurt så att det stabiliserar i tarmen.

det är det vi försöker med för tillfället, men det är ju inte så lätt när hon vägrar att äta eller dricka det

• jojjo78

Ok då kör vi på med proviva för de är ju bra för magen och youghurt. Tror du att dom kan bli illamående av kåvepenin?

• Blyger

Ge sempers magdroppar som finns på apoteket, de hjälper till att normalisera tarmfloran...

• pigglet

Proviva/hälsofil är bra! Blåbärspuré, morotspuré, banan, rivet äpple, majsvälling är saker som är stoppande.

Vår yngsta blev jättelös i magen, så fort han fick något i munnen bajsade han : (
    Det blev bättre ca 2 dygn efter avslutad kur.

• apsu

har ni några råd på vad man ska använda till snippan och rumpan som har nlivit sååååå röd och nästan sårig efter att ha varit så lös i magen?

stackars liten, hon skriker när man ska tvätta av henne.

• Finesse
    apsu skrev 2009-04-21 08:30:28 följande:
    har ni några råd på vad man ska använda till snippan och rumpan som har nlivit sååååå röd och nästan sårig efter att ha varit så lös i magen? stackars liten, hon skriker när man ska tvätta av henne.
    potatismjöl är det bästa!
  • bonnieloveskim

När man äter penicillin är det vanligt att få svamp i underlivet, både fram å bak.
    Smörj in med Daktacort som hjälper mot det.

Jag brukar skölja av i duchen i mjuk stråle.. å sedan låta dem sitta ner å bada en stund det lindrar om underlivet med, oavsett pojke eller flicka.

apsu skrev 2009-04-21 08:30:28 följande:
    har ni några råd på vad man ska använda till snippan och rumpan som har nlivit sååååå röd och nästan sårig efter att ha varit så lös i magen?stackars liten, hon skriker när man ska tvätta av henne.
  • apsu

tack för tipsen!
    jag ska genast prova potatismjöl. hon har 3 dagar kvar på penicilinen nu och är helt förstörd, nu börjar det bli sår usch, jag lider så med henne.

• Piff o Puff

Vi fick tipset att tvätta med lite babyolja eller olivolja istället för med vatten eller våtservetter. Snällare mot huden och svider inte lika mycket.

• Bumblebina

Proviva är kanon! Tänk bara på att ge proviva'n ett par timmar efter penicillinet dock... Penicillinet tar död på de bakterier som finns i proviva'n också, så vänta några timmar efter Kåvepeninet sen är det fritt fram. Fil och Yoghurt är också bra.

Och ja, illamående är en vanlig biverkan på Kåvepeninet. Det brukar vara lättare att ge Kåvepeninet på fastande mage så brukar illamåendet bli lindrigare...

Svar på tråden tips om dålig mage vid kåvepenin