• unforgettable

hur sätter man igång en förlossning tidigare?

Ja, som rubriken.. Fast nu menar ja med egna privata knep :P Typ spring en halv mil eller stå på huvudet en kvart :P Ja ni fattar :) Hur kan man sätta igång den själv?

Jag har BF 13juni och tar studenten den 11juni och bara för att vara säker på att kunna ta studenten så vill jag gärna att förlossningen ska vara avklarad de datumet. gärna några dagar innan.

Jag har inte tänkt festa utan bara gå ut genom skoldörren o va lycklig och sen åka hem. Inget festande... Jag ska inte ens åka flaket så ja gör de inte av den anledningen =P Ngn som kan komma med tips?

Rebecca -060208- Gravid BF -090613-
  • Svar på tråden hur sätter man igång en förlossning tidigare?
  • Fiva

Ojoj...

Jag gick över tiden 18 dagar och blev sedan igångsatt på förlossningen....

Jag lovar och svär... jag testade allt.

Det finns många spekulationer om vad som kan hjälpa men faktum är att bebisen kommer när den själv vill komma ut.

Lycka till!!

• LouiseT

Champagne har jag hört ska funka :D eller sex =)

• unforgettable
    LouiseT skrev 2009-04-18 16:01:24 följande:
    Champagne har jag hört ska funka :D eller sex =)
    Haha jisses :D Champangen hoppar ja men sexet ska ja fundera på :P Haha!
  • miss princess

tyvär kan man inte själv bestämma när bebisen ska komma. den kommer när den är redo

Alexander 070605 & bebis i magen 090716
  • unforgettable
    miss princess skrev 2009-04-18 16:30:42 följande:
    tyvär kan man inte själv bestämma när bebisen ska komma. den kommer när den är redo
    Haha de vet jag. Men de finns ju endel som påstår att man ska springa i trappor m.m och att de hjälper... =)

Jag tar inte tipsena på blodigt allvar men de kan ändå vara kul o prova ngt och att spekulera i vad de finns för knep.
  • Saarraa

Jag försökte inte få igång förlossningen.. Men när jag var i vecka 37+4 så tog jag ett bad för att lindra onda sammandragningar och drack en kopp halloonbladste i badet, en halvtimme efter när jag duschat av mig och torkar mig... då går vattnet!

Inga värkar, blev igångsatt 37+6 och då föddes sonen :)

• EnFruSislak

Jag vill också gärna ha tips! Jag har provat en 2 tim lång maktkamp med en väldigt trotsig hund, trappor, löpning, jag vet inte allt, men inte kommer det nån unge här inte!

• LBochDS

Jag har hört allt möjligt, springa i trappor, ha sex, hallonte (kör det själv nu! ;) ) etc etc men under föräldrarkursen förra veckan sa en mkt erfaren barnmorska att majoriteten av alla förlossningar startar nattetid när man är utvilad och att det är bebisen som startar allt! ;)

• pyttepyttsan

jag tror starkt på att stimulera bröstvårtorna!

• Olleiskogen

En till son gjärna vill ha lite tipps!

Pyttepyttsan: vad menar du med stimulera bröstvårtorna?

• pyttepyttsan

sök på det här inne på FL så får du en massa tips om hur du kan stimulera brösten för att få igång förlossningen...är inte så insatt i det än men ska testa om några veckor!!!

• LBochDS

att när du stimulerar bröstvårtorna, suger, smeker etc så tror Hypofysen (igångsättning av amning) att amning har kommit igång dvs förlossningen är klar, då påbörjas även sammandragningar av livmodern - det gör ont!!! ;)- och då ska alltså dessa sammandragningar sätta igång förlossningen...

(ni som är förstföderskor: detta händer i verkligheten)

teorin:

alltså man lurar helt enkelt kroppen att tro att förlossningen är klar eftersom amningen kommit igång... hoppas ni förstår ;)

• redneck girl

ha sex.spermierna kan påverka.men ärligt talat tror inte jag att bäbisen kommer föräns den är mogen.själv skulle jag inte "toka" mig.

• I korimo Lithea

Jag ville också få igång förlossningen när jag var med barn  Min sambo sa hela tiden att jag skulle ta det lugnt och att bebisen kommer när hon är redo. Jag fick inte använda några knep för honom haha.. När jag var i vecka 40+2 så hade jag träffat en kompis på dagen och hon hade köpt en ananas till mig som hon sa att jag skulle äta, den skulle tydligen få igång min förlossning. När jag kommer hem och berättar detta för min sambo så sa han att jag inte fick äta den, och det gjorde jag inte heller. Jag gav upp tankarna och tänkte att tösen kommer när hon känner för det. Den natten gick mitt vatten Hade jag ätit ananasen så hade jag varit STENSÄKER på att det var tack vare den :P

Det sägs ju massor och vad och hur man kan göra för att "snabba på" förlossningen. Men mitt tips är att inte tänka på det, låt det bara ske. Visst är det svårt och visst längtar man hur mycket som helst, men tänk att den dagen kommer komma :)

Undra hur det gick för ts fressten  

• mikroE

Om barnet inte är redo kommer det inte ut men det finns vetenskapliga bevis att förlossningen gärna går i gång när mammans kropp signalerar att allt är lugnt och tryggt. Massage, lugna promenader och sex kan sätta igång det eftersom det gör att halten av gynnsamma hormoner ökar men är barnet inte redo så funkar det inte ändå. Är dock barnet redo så kan det teoretiskt göra att förlossningen kommer igång men det är inga garantier. Så gör sköna och trevliga saker så ger du i alla fall ditt barn signaler att du är redo att ta emot det och det är allt du kan göra.

• Svenzzon

Hur gick det med studenten? Kom bebisen innan? Jag har hört att första barnet kan man inte påverka eller skynda på, men t ex andra barnet då är man oftast öppen ca 3-4 cm någon vecka innan förlossning. Och att när man redan är öppen kan man påverka. Med vårt andra barn gick jag på ben och fotmassage. Sonen kom ca 1,5 dygn senare :) Denna graviditet vill jag antigen att hon kommer förtidigt eller försent, eftersom maken jobbar veckan då hon är planerad och inte ens är i samma stad som övriga familjen. Vet inte om jag ska ta det superlugnt, så den kommer innan eller vara superstressad :). Har valt att ta det lugnt, så lugnt det går när man redan har tre barn ...:)

Svar på tråden hur sätter man igång en förlossning tidigare?