Grötig avföring i snart 2 år!!!
Vet inte vad jag ska göra längre.
Vet inte vad jag ska göra längre.
Testa att ge Silicea, det kan inte skada i alla fall. Det balanserar magen och binder patogener, skadliga bakterier. Vi ger det så fort våra barn har någon magåkomma. Finns på hälsokosten och ska tas med ljummet vatten men barnen får det i lite fil. Testa 2 veckor och se om det hjälper!
Okey ska testa det direkt på måndag.
Fast jag tror nog det är djupare än så....han måste få komma på en riktig genomgång! Vår son har haft en konstant lös avföring sedan han var väldigt liten! Han går på utredning för detta, men de har ännu inte hittat problemet. Något fel på tunntarmen har nämnts, men de måste ta en biopsi för att undersöka detta vidare....och än har ingen kallelse för det kommit.
Var på akuten idag igen för andra gången... han har spytt stå dagar i streck nu så inget håller i sig i kroppen känns det som...typ bara vällingen :(
äter han frukt? min son blir ruskigt dålig i magen av banan, och även kiwi upptäckte vi nyligen. han blir väldigt gasig och avföringen blir lös, grynig och luktar surt och jätteäckligt.
Nej grejen är att han äter nästan inget, han får jätte mycket kvällningar av mat och frukt/grönsaker spottar han bara ut. ger jag honom apelsinjuice så får han mega mycket diarre :(
Jag tycker ändå ni ska testa Silicea, min son fick Campolybakter för två år sedan och hade blod i avföringen, blod i urinen och hade fruktansvärda magsmärtor. Läkarna tog massa prover och sa att om det visar någon bakterie ska han få penicillin. 3-4 dagar senare ringde de och sa att de hittat Campolybakter (stavas kanske inte så). Då sa vi att han verkar må bra nu, vi hade gett silicea flera gånger /dag. De ville inte riktigt tro oss för de hade aldrig varit med om att man inte behövde penicillin för dessa bakterier. Nya prover togs och allt var bra. De fick erkänna att det kan varit Silicea som hjälpt för de hade ingen annan förklaring.
Testa i alla fall! Det innehåller bara kisel och vatten och kan tas även av små barn.
Pylorusstenos är en annan tänkbar anledning..be dem kolla upp det också.
Ska ringa till vårdcentralen imorgon bitti direkt och be om att få en tid direkt så att dom kan ta testerna.
oj vad konstigt skrivet det blev...
Hej igen, vad tråkigt att det inte har hjälpt med Silicea. det hjälpte fortare på vår son. Har ni varit och testat för någon allergi eller? Samtidigt borde det ju inte vara någon bakterie eller så eftersom inte Silicean har hjälpt, borde kanske vara något med maten i så fall.
Jag gav nog ca 2 teskedar i filmjölk 3-4 gånger per dag när han var sjuk. Det gör jag fortfarande de gånger barnen får magsjuka.
Har ni tagit prov för celikai (glutenintolerans)? Om inte så skulle jag se till att få det gjort så snart som möjligt. Jag tycker att det låter väldigt misstänkt i varje fall.
Blodprov för det kan de ta på vc och om det visar förhöjda värden så gör man en gastroskopi där men tar en biopsi från tarmens insida för att fastställa diagnosen.
Att han blev bättre med laktosfritt men ändå inte helt bra förekommer väldigt ofta i samband med celiaki eftersom celiakin orsakar skador på tarmluddet och det är ytterst på tarmluddet som laktasenzymerna som är det som bryter ner laktosen normalt sitter sitter så då klarar inte kroppen av att bryta ner laktosen. Tar man bort laktosen försvinner en hel del av magbesvären, men man blir sällan helt bra så länge som man fortsätter med gluten.
Men OBS! Ta inte bort gluten ur kosten innan prov är tagna. Tar man bort innan diagnos är ställd så läker skadorna och man kan inte hitta markörer och därmed inte bekräfta diagnos.
Hej hej igen...