• Anonym

Gravid trots p-piller (Neovletta)? Hjälp mig nu!!

Åh, vad jag känner mig knasig... Har bara ätit p-piller i några månader, bytte för 3 veckor sen till en ny sorts då den första (Yasminelle) inte fungerade... Den här månaden hade jag äl-flytningar men vet inte om det nödvändigtvis tyder på ägglossning. Hade dock sex den dag då jag skulle haft ägglossning om jag inte varit gravid + att jag missade ett piller några dagar innan (tog dock två dagen efter när jag märkte att jag glömt ena!)

Ska egentligen ha mens idag, men det är inte mensens frånvaro som oroar mig utan att jag känner mig gravid... Mår illa, har molande värk i magen, brösten ömmar osv...

Har ett barn sen tidigare men det tog mig 2 år utan preventivmedel att bli gravid med honom... Kan det vara så att jag är gravid? Har mensen inte kommit på måndag så köper jag test då, men nu över helgen kan jag ju inte göra så mycket

Snälla hjälp mig att klura lite... Och ni som blivit gravida trots p-piller, berätta gärna lite!

• Svar på tråden Gravid trots p-piller (Neovletta)? Hjälp mig nu!!
  • Flicka88

symptomen man får innan mens är väldigt lika graviditetssymptom. Men har du slarvat så kan du ju ha blivit gravid. Ta ett test så slipper du fundera.

• Anonym

Rätt till trådstarten : Ska ju givetvis stå att jag skulle haft ägglossning då OM JAG INTE ÄTIT P-PILLER!!

Flicka88 : Ja, men sådana här symptom har jag aldrig annars innan mens. Och självklart ska jag ta ett test men nu är det helg och Apoteket öppnar inte förrän på måndag.

• Flicka88
    Anonym skrev 2009-04-18 19:22:43 följande:
    Rätt till trådstarten : Ska ju givetvis stå att jag skulle haft ägglossning då OM JAG INTE ÄTIT P-PILLER!! Flicka88 : Ja, men sådana här symptom har jag aldrig annars innan mens. Och självklart ska jag ta ett test men nu är det helg och Apoteket öppnar inte förrän på måndag.
    Vart bor du? I sundsvall är i alla fall apoteket öppet på helgen. Om inte annat har ica, pressbyrån och konsum grav-test.
  • Anonym

Jag bor i en by där ICA knappt har gräddfil (än mindre grav-test) som dessutom stänger kl 18

• Flicka88

Du får väll helt enkelt vänta tills på måndag då och testa. Finns ingen här inne som kan ge dig ett säkert svar.

• Chocolat 80

Det kan ju vara så att även om du inte brukar ha de symptomen innan mens så kanske det har ändrats med de nya p-pillren.
    När jag började äta p-piller för väldigt många år sen så vet jag att jag fick just ömma bröst...

• Anonym

Men snälla någon, jag förväntar mig inte ett säkert svar, jag vill veta om fler människor suttit i samma sits som mig!

• aggexa

Det enda 100% skydd som finns är en hel kondom som sitter på under hela samlaget. Du kan inte slarva med p-piller och tro att det räcker att ta två dagen efter som du missat att ta din dos en dag. Det är ett jättedåligt skydd.
    P-piller är kanske inte rätt skydd för dig om du slarvar och glömmer.
    Boka tid hos din gynekolog och diskutera vad som är bäst lösning för dig, det finns t.ex. hormonspiraler där du inte behöver komma ihåg att ta piller osv.

Anonym skrev 2009-04-18 19:17:13 följande:
    Åh, vad jag känner mig knasig... Har bara ätit p-piller i några månader, bytte för 3 veckor sen till en ny sorts då den första (Yasminelle) inte fungerade... Den här månaden hade jag äl-flytningar men vet inte om det nödvändigtvis tyder på ägglossning. Hade dock sex den dag då jag skulle haft ägglossning om jag inte varit gravid + att jag missade ett piller några dagar innan (tog dock två dagen efter när jag märkte att jag glömt ena!) Ska egentligen ha mens idag, men det är inte mensens frånvaro som oroar mig utan att jag känner mig gravid... Mår illa, har molande värk i magen, brösten ömmar osv... Har ett barn sen tidigare men det tog mig 2 år utan preventivmedel att bli gravid med honom... Kan det vara så att jag är gravid? Har mensen inte kommit på måndag så köper jag test då, men nu över helgen kan jag ju inte göra så mycket Snälla hjälp mig att klura lite... Och ni som blivit gravida trots p-piller, berätta gärna lite!
  • Anonym

Jag glömde en gång, inte sjutton...

Svar på tråden Gravid trots p-piller (Neovletta)? Hjälp mig nu!!