• EngelNatalie

Vad gör man när bilbältet är för kort för bilbarnstolen?

Bältesförlängare är ju inte godkänt för babyskydd.

Så vad gör man? Jag vill kunna ha barnstolen i både fram och baksätet, beroende på plats. Men den får bara plats i framsätet nu, försöker jag ens spänna fast den där bak så saknas nästan en dm! Samma för passagerare därbak, de får knappt plats i bältena. Skitjobbigt! Vad gör man åt det?

• Svar på tråden Vad gör man när bilbältet är för kort för bilbarnstolen?
  • Senap

Köper en annan stol.
    Tyvärr är det det enda alternativet.

My sugar is raw
  • Cia o krabaten

Så var det i vår Volvo och med babyskyddet.
    Svaret jag fick av Volvo var att köpa deras bakåtvända stol som är jättevid att sätta min bebis i
    Blev ett annat babyskydd som gick precis på cm.
    Skit av Volvo-som ska vara en familjebil-att det är så.

• Aiiiiwa

Cia o krabaten skrev 2009-04-18 21:26:05 följande:

Så var det i vår Volvo och med babyskyddet. Svaret jag fick av Volvo var att köpa deras bakåtvända stol som är jättevid att sätta min bebis i Blev ett annat babyskydd som gick precis på cm. Skit av Volvo-som ska vara en familjebil-att det är så.
    Volvos bälten har spärrar, som man ska kunna ta bort å få bältena längre.
    Står i handboken.
  • Cia o krabaten
    Aiiiiwa skrev 2009-04-18 21:28:04 följande:
    Cia o krabaten skrev 2009-04-18 21:26:05 följande:
    Volvos bälten har spärrar, som man ska kunna ta bort å få bältena längre.Står i handboken.
    Inte enligt Volvo själva när vi frågade.
    Kanske inte gällde vår modell då?...
  • AnneVikstrand
    AnneVikstrand skrev 2009-04-18 21:31:47 följande:
    Har för mig att man kan få tag i bältesförlängre.. Hum.. Men jag vet inte vart :p
    Glöm vad jag sa :p såg nu att det inte var godkänt :p
  • Aiiiiwa

Cia o krabaten skrev 2009-04-18 21:29:59 följande:

Inte enligt Volvo själva när vi frågade. Kanske inte gällde vår modell då?...
    jag har en 855 å där är det inga problem med bältena.

Sedan läste min "kille" i volvo v70:s handbok där bältena är korta, att det är spärr, men att man kan få dom längre genom att låssa spärren. hur man gör vet jag inte.
  • Niki69

Vad jobbigt! Innan vi köpte vår bilbarnstol fick vi ta med ett provex,ut ur affären mot en "pant" och prova den i bilen. Vet inte om ni hade den möjligheten-men om ni ska köpa en ny-be att få prova den i er bil på alla ställen där du önskar kunna använda den.

Lycka till!!

• EngelNatalie

Suck, jag har ju köpt en begagnad bilbarnstol... Går inte riktigt att returera för att bältena är för korta. Jag har en gammal Pegout 405 -89 och där är baksätenas bälten så jäääädra korta! Det är så att min sambo som är lite större i kroppen knappt får plats i bältet!

Men men, får försöka hitta en lösning, för jag har inte råd att köpa en till stol...

Svar på tråden Vad gör man när bilbältet är för kort för bilbarnstolen?