Oj . det lät läskigt, och att det gick så fort!
Jag har ju precis som du beskriver sett " ljusbollar". Men bara vid två tillfällen ( tror jag) och då var det nog bara en eller två "bollar"..
Jag hade inte hf med första barnet, då är det väl inte så stor risk att det blir denna gång? Men ska vara uppmärksam.. Men så svårt att veta vad som egentligen menas med "flimmer" .. mår ju som sagt bra förövrigt ..
Nån fler som kan beskriva flimmret ni haft vid hf?
Marline skrev 2009-04-19 08:25:55 följande:
Jag hade ingen aning om att jag hade havandeskapsförgiftning till en början. Jag såg bara lite ljus"bollar" som svävade förbi och sedan upptäckte bm att jag hade högt blodtryck. Men det gick fort innan jag blev dålig sedan. Den 18 decupptäckte de mitt blodtryck, den 21:a las jag in för observation och den 26:e fick de plocka ut bebis då jag blivit så dålig att både jag och han kunde dött. Men jag hade då fått akut hellp, dvs fått en grav havandeskapsförgiftning och det var i v 26 så det blev väldigt akut. Det ska nog vara lugnare då man får det sent i graviditeten. Vila är det bästa för att förhindra att det blir värre. Jag fick inte ens gå utan bara ligga helt still den veckan. Har du några andra symptom som svullna fötter, händer, ansikte mm? Man samlar lätt vätska om man har havandeskapsförgiftning vad jag förstått. Jag gick upp 8 kg i ren vätska de sista fyra dagarna. Hade dock extremt svullna fötter och ben i två veckor drygt innan blodtrycket togs.