• JeyLa

Inte så vanliga hundnamn...

Skulle behöva förslag på inte allt för vanliga hundnamn - och helst lite åt det tyska hållet.

Har en rottis som heter Faust, samt har haft en som hette Kaiser. Hämtar en rottiskille till om 5 veckor och en rottistik om 7 veckor - så namnförslag till dem båda tas gärna emot *har idétorka*

~*~ Nova 9 augusti 2005 ~*~ Engla 12 augusti 2006 ~*~ Wilda 12 oktober 2008~*~
  • Svar på tråden Inte så vanliga hundnamn...
  • vackrastarflow

Franz och Heidi

lycka till med de små!

• JeyLa

Tack :) Heidi gillade jag skarpt...tack tack

• JeyLa

Någon fler med förslag :)

• Malin 89

Vad vacker han var - Har också en rottisdam på 13 år, dock pigg 6 kry för sin ålder.

//Malin

• JeyLa

Malin 89:
    Tack så mycket :) Ja, någon fjantigare och barnsligare hundras än rottisar får man nog leta efter :)

• vildaungarnasmamma

Hazel, vet en kompis som hade en rottis som hette detta.
    sen har jag även träffat en "Bullen"...
    kanske inte så tyskt... men fint

★Alfons 20/4-05 ★ Loke 11/12-07 ★ Bebis BF 23/10-09 ★
  • Git

Fick ide'torka jag med, enda tyska ord jag kan helt plötsligt är Bratwurst och Kartoffel... Inga särskilt bra hundnamn, men jag håller med om att Heidi låter bra!!

• Lotta71
    Git skrev 2009-04-24 22:17:05 följande:
    Fick ide'torka jag med, enda tyska ord jag kan helt plötsligt är Bratwurst och Kartoffel... Inga särskilt bra hundnamn, men jag håller med om att Heidi låter bra!!
  • Smuhlan

Vi hade en rottis kille som hette Zeke och en som hette Pain. Gillar även tiknamnen Medina eller Diona

• Git

Udo!!!! Fanns en tysk sjukhus-serie på 80-talet och en av läkarna hette Udo!! Låter lite som ett tyskt Fido...

Svar på tråden Inte så vanliga hundnamn...