• Hormonermedhumör

Är du varmare/svettas som nygravid ?

Någon här som blivit varmare (nästan feberaktig) ... speciellt på morgonen då Ni plussat eller några dagar innan BIM ?

Har varit varmare ett tag nu och dessutom svettades jag massa i morse vilket jag ej brukar göra...

• Svar på tråden Är du varmare/svettas som nygravid ?
  • Hormonermedhumör
    OhlzohN skrev 2009-04-19 12:49:13 följande:
    kroppstempraturen stiger ca med 0,5 grader när man blir gravid.
    Jo jag vet det men ville höra lite mer ifrån de som är/varit gravida om just deras erfarenhet av detta fenomen...
  • OhlzohN

jag har varit varmare hela graviditeten, svettades en del i början, som du säger nästan lite feber kännsla.

• Hormonermedhumör
    OhlzohN skrev 2009-04-19 13:03:17 följande:
    jag har varit varmare hela graviditeten, svettades en del i början, som du säger nästan lite feber kännsla.
    När svettades du som mest ? På morgonen eller ?

Vilka symtom hade du innan du plussade/BIM (om du nu minns detta) ?

Vet ännu ej om jag är gravid...
  • OhlzohN

jag svettades mest på morgonen, hmm, jag hade bara ömma bröst, eller ja det ena gjorde ont men inte det andra, och sen var jag väldigt trött oxå, sov jätte ofta, det är dom sakerna jag kommer ihåg...

hoppas att du får ett plus..:)

• saltflingan

Nej jag fryser som jag aldrig gjort förut. Har fått byta till tjockare täcke och går och huttrar nästan jämt fast det egentligen inte är kallt.

• Pingela

Samma här, är väldigt frusen, men om jag blir varm av normal anledning typ att jag rört mig lite och är i ett varmt rum så kan jag bli mer varm en jag vanligtvis skulle bli tror jag. -Pingela

• Adora1

Jag kände mig väldigt varm innan jag plussade. Jobbade natt just då och brukar frysa nattetid men var ovanligt varm. Trodde jag var sjuk, men det var ett litet knytte!

• Sirendes

Jag hade som frossa och svettningar omväxlandes. Hade både lättare för att bli frusen och att bli jättevarm. Har jag haft båda gångerna, främst i väldigt tidig graviditet. Lycka till!

• Miss Maya

Svettades mer gjorde jag inte. Men jag är en sådan som fryser JÄMT i stort sett. Men när jag var gravid så var jag varm som en kamin. Ousch vad jag mådde dåligt de enormt varma sommardagarna.

Svar på tråden Är du varmare/svettas som nygravid ?