• Lady Bling

Behövde du komplettera/skriva om din C-uppsats efter opponeringen?

Min klass sitter nu och skriver sina C-uppsatser på Sjuksköterskeutbildningen.

Vi ska skriva fram till sommaren och ska ha opponeringen den 4/6 eller 5/6, alltså den sista dagen på vårterminen innan sommarlovet.

Funderar på att resa utomlands i juni och vet nu inte om man kan boka en resa snart efter att skolan slutar eller om man måste sitta och skriva mer trots att terminen är slut och det är sommarlov och hur länge man i så fall förväntas skriva då trots att terminen är slut.

Hur mycket behövde du göra om och hur lång tid tog det innan det var klart efter opponeringen?

Hur gjorde du som skrev C-uppsatsen på vårterminen innan sommarlovet, kompletterade du på sommarlovet och var lärarna i skolan och kollade kompletteringarna/ändringarna trots att det var sommarlov?
  • Svar på tråden Behövde du komplettera/skriva om din C-uppsats efter opponeringen?
  • Lady Bling

Puffar lite och hoppas på svar!

• Rondellen

Om uppsatsen är godkänd av din handledare innan inlämning ska du nog känna dig lugn...

• Lady Bling

Tack för ditt svar Frikadellen. {#lang_emotions_smile}

En tjej som gick uppsatskursen innan oss sa att i princip alla var tvungna att komplettera efter opponeringen, och det kändes ju lite tröstlöst.

Ska man sitta där på ledig tid på lovet och skriva. Många måste väl jobba eller ska resa bort och så vidare.

Då får dom väl förlänga kursen om det är givet att man ska skriva mer efter kursen är slut. Tänkte därför höra hur det är på olika utbildningar, om det är så överallt eller om man faktiskt kan vara klar efter själva opponeringen. Man får ju inget från CSN efter att kursen är slut.

• namera

Jag var tvungen att redigera min C-uppsats eftersom min handledare gett mig fel instruktioner (argh!). Det tog mig ungefär 1½ vecka att göra rättningarna och lämna in för ny bedömning (vilket tog ytterligare någon vecka). Detta var dock i januari, så hur det är när opponeringen sker i juni vet jag inte.

Jag tror inte du behöver oroa dig, men det kan vara värt att veta att inte alla handledare vet vad de talar om när de för-godkänner en uppsats. Se till att vara väldigt påläst själv. Var en tröttsam läxa att lära sig för min del.

• malinka2

Vi läser metodkurs nu och skriver ioförsej bara B-uppsats. Opponeringen på den är oxå 4 juni, missar vi på den har vi till 12 på oss att fixa till den, kör vi igen så får vi göra helt om nästa gång kursen går. Kankse inte samma med B-uppsats men så har vi ivarjefall. Hör med din handläggare och lycka till

• hallon och björnbär

när jag skrev min c-uppsats ick jag nåra få kompletteringar som tog ca tre timmar att fixa. jag blev dock inskriven som godkänd innan jag skickade in kompletteringarna.

• Meria

Jag fick skriva om ett kapitel på ungefär 5 sidor. Inte innehållet, men ordningen på allt som ledde till att jag fick omformulera allt jag skrivit där. Sen diverse småfel. Tog en kväll att göra om den. Skrev på vårterminen och hann lämna in före lärarna hade semester. Tror de fanns kvar på universitetet till runt den 20:e juni...

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • choklaa

Det enda som behövdes kompeleras var att ta bort en rubrik som handledaren tyckte att vi skulle lägga till men sen tyckte examinatorn att vi inte skulle ha den.
    Dessutom så hade vi skrivit fel inlämningsdatum då vissa sa att man skulle skriva datumet då man skulle opponera och visa sa att man skulle skriva datumet då man blev klar så att de ändrade vi.

OCh sen var de att referenslistan skulle inte räknas med och inte sidnumreras.

Hur mycket behövde du göra om och hur lång tid tog det innan det var klart efter opponeringen?

De tog ca 1 timmer efter opponeringen knappt ens så lång tid.
    Vår examinator ville inte ens titta på de utan vi skulle bara ändra på vårt egna ansvar dom små felen och lämna in de till studentcentralen för att tryckas.

Hur gjorde du som skrev C-uppsatsen på vårterminen innan sommarlovet, kompletterade du på sommarlovet och var lärarna i skolan och kollade kompletteringarna/ändringarna trots att det var sommarlov?

Har inte själv kompleterat på sommaren, men har en kompis som har gjort de hon behövde inte göra om opponeringen trots att hon fick göra om en hel del som examinatorn inte var nöjd med. Då dom gjorde en sammanställning av tidigare forskning och när de sammanställde resultatet så gick examinatorn in och tog fram en av de svenska artiklarna som de andvänt sig av och hon såg inte att de hade skrivit samma saker i resultatet som forskarna till artikeln hade fått fram så att de fick kompletera och efter att de var klara med kompleteringen så fick de maila in arbetet till läraren. så det tog ca 5 veckor från opponeringen tills allt var klart och betyget inskrivet

Svar på tråden Behövde du komplettera/skriva om din C-uppsats efter opponeringen?