• Nenne2

Kort eller långt hår???

Jag har nu kort hår och har aft det i snart ett år. Nu börjar det växa ut lite så jag kan få upp en liten tofs. Jag har alltid haft långt hår så länge jag kan minnas. Jag har trivts jättebra med kort hår. Imorgon ska jag klippa mig och jag funderar på ifall jag kanske skulle spara ut det långt igen??? Eller spara långt hår med mycket uppklippt och kort snelugg??? Vad tycker ni om kort resp långt hår? Vad är snyggast? Jag vet att det är olika beroende på hur man ser ut, men generellt? Min man tycker jag är jättefin i kort, men när jag hade långt så var det det snyggaste :s Vill ha massor av råd och synpunkter på vad ni tycker. När jag ser andra tjejer med långt hår tänker jag att såå vill jag ha det och likadant med korthåriga tjejer

• Svar på tråden Kort eller långt hår???
  • Alisa

Ja du! Sitter med lite samma funderingar 

Har en svägerska och svärmor med helt underbara hårsvall, längre än jag någonsin haft    och jag skulle gärna också ha längre hår.
    Men visst, långt hår är snyggt på vissa och på en del kan det se tråkigt och fult ut.

Jag ska vid nästa frisösbesök be frisören klippa en frisyr (+slinga) utan att ta för mycket på längden. Och fortsätta så. När (om) jag sedan tycker det blir för tungt, eller fult eller inte passar har jag iaf provat en massa frisyrer    Kanske fastnar jag för någon eller så får jag det där långa hårsvallen jag ofta drömt om 

• mion

Annars finns det ju hårförlängning =) så snyggt är det

• Alisa

Ja det är ju ett bra sätt att "testa" 

eller om man vill växla    (fast det kanske är svårt om man har väldigt kort hår att börja med?)

• PrettyGirl

Jag har haft både kort och långt i olika omgångar. För mig är det svårare att ha en kort frisyr då mitt självlockiga hår blir ostyrigt och svårt att styla. Jag passar bra i både och, men trivs nog allra bäst i långt hår. Jag känner mig mer kvinnlig i det, jag har nu ganska långt och lockigt.
    Ja har man väldigt kort hår (kortare än 10 cm) kan det vara svårt med löshår.

• Fratris

SJÄLVKLART långt!!!! Tycker det är det kvinnligaste som finns med långt här

Känner nog inte en enda människa som tycker att kort hår är finare på tjejer... (det finns såklart, men jag menar rent allmänt!)

• M86

Jag är tokig i låångt hår både på killar och tjejer, finast är det om det är lite självfall och fylligt. Har själv hår ner till naveln och kommer definitivt aldrig att kapa av det!

• Prinsessan Leia

Jag tycker det är sååå fint med långt svart hår, lr blonda lockar
    Har oftast kort hår men testade lååångt en period förra våren
    Så jobbigt
    Får bli kort i fortsättningen
    Gillar lite busiga frisyrer

• Lavish

Långt hår. Har haft långt hår så länge som jag fått bestämma själv. Jag tycker att det är vackrast och kvinnligast men det är mer än så. Mitt långa hår är liksom en del av min identitet och jag skulle känna mig väldigt konstig om jag klippte det, typ som samson. Inte alls samma som ifall man hade annorlunda kläder eller makeup, håret är något särskilt för mig.

• Tecken

Halvlångt (dvs längre än till axlarna, men inte ända ned till typ naveln). Långt hår kan lätt se slitet ut.

Svar på tråden Kort eller långt hår???