• Josfin

Liberos blöjor: Hur länge använde du Liberos 1-2-3?

Ja, inte har det kommit någon bebis än men vi bestämde oss idag för att utnyttja kuponger från Libero som hade kort utgångsdatum.

Vi köpte 2 paket av minsta storleken, 2-4 kg, för ynka 17 kr.
    2 paket av strlk 2, 3-5 kg, för 50 kr.
    2 paket av storlek 3, 5-7 kg för 150 kr.

Nu undrar jag hur länge dom använder minsta storleken? Min grabb är beräknad att väga 3,5 kg, men det vet man ju aldrig.. Och andra storleken, hur många veckor/månader brukar de användas? Tänkte om man har köpt på sig onödigt mycket eller så.. Fast iofs blev det ju mycket billigt!

Ja, hur länge använde era barn dessa storlekar?=) Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 19:03
    Nu blev ju rubriken ganska konstig, men tror nog ni förstår att jag menar era barn, och inte ni Haha.

• Svar på tråden Liberos blöjor: Hur länge använde du Liberos 1-2-3?
  • lunkentuss

Dom absolut minsta använde vi en vecka bara, knappt. Hon vägde 4.2 kg när hon föddes.

Storleken 3-6 kg använder vi än och hon är 7 veckor nu... Men dom börjar bli trånga så antagligen byter vi snart till storlek 5-8 kg.

• Josfin
    himmelsflickan skrev 2009-04-19 19:20:13 följande:
    Dom absolut minsta använde vi en vecka bara, knappt. Hon vägde 4.2 kg när hon föddes.Storleken 3-6 kg använder vi än och hon är 7 veckor nu... Men dom börjar bli trånga så antagligen byter vi snart till storlek 5-8 kg.
    Hur många blöjor går åt på en vecka i början då? Det kan ju inte gå 60 blöjor iaf.. Så får jag en stor kille har jag kanske lite för mycket..

Haha, egentligen borde jag ju bara vänta och se men jag har så tråkigt och det här är det jag tänker på nu. Igångsättning imorgon och jag sitter och vill veta allt om blöjstorlekar och hur mycket som går åt, haha..
  • lunkentuss
    Josfin skrev 2009-04-19 19:26:40 följande:
    Hur många blöjor går åt på en vecka i början då? Det kan ju inte gå 60 blöjor iaf.. Så får jag en stor kille har jag kanske lite för mycket.. Haha, egentligen borde jag ju bara vänta och se men jag har så tråkigt och det här är det jag tänker på nu. Igångsättning imorgon och jag sitter och vill veta allt om blöjstorlekar och hur mycket som går åt, haha..
    hmm, det beror ju på om dom bajsar mkt. Vår tjej bajsade en del första veckan, så ca 10 blöjor på ett dygn i snitt? 10 gånger 7 lika med 70 st... Det är ju på ett ungefär, men 60 blöjor kan det absolut gå åt =)
  • Lilja0709

60 blöjor på en vecka -oh ja! I början gick det ett litet paket på två dagar (2-4 kg). Dom bajsar precis heeela tiden

Jag tror inte du har köpt på dig för mycket. Dom små blöjorna är små och smidiga när bebisarna är nyfödda och då går det åt väldigt mycket blöjor, nästa storlek 3-6 kändes lite klumpiga i början till vår 3100g bebis. Den storleken använder vi fortfarande i vecka 10 men när detta paketet är slut går vi över till nästa storlek...

Lycka till imorgon och grattis i förskott!

• lilla sandra

2-4 kg hade vi nog ett par-tre månader.
    3-6 kg likaså.
    Sonen är nu 8 månader o vi har 5-8 kg till honom nu. Han är en liten plutt

Svar på tråden Liberos blöjor: Hur länge använde du Liberos 1-2-3?