• Little Ms Chatterbox

Böckerna om Bert till 7-åring?

Jag har en 7-åring som älskar att man läser för honom innan han lägger sig. Det ska vara kapitelböcker, annat duger inte. Jag har några böcker om Bert men det är längesen jag läste dom så jag kommer inte direkt ihåg vad dom handlade om, skulle dom passa till en 7-åring?
    Sonen har genomgått WISC-IV test (ett slags iq-test) Där hamnade han på 16-års åldern i en deltest men på 10-12 års ålder över lag när det gällde språkförståelse. Men även om han kommer förstå orden, är det händelser i som kanske inte är lämplliga för en 7-åring?

Någon som vet?

WOW! En ny Omega-3 & -6 tråd www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
  • Svar på tråden Böckerna om Bert till 7-åring?
  • Brummelisa76

Jag tycker han är för liten för dessa böcker. Bert själv är äldre och det handlar om tjejer, puberteten etc. Vill du ha ngt av samma författare så testa Sune-böckerna istället.

• xxmeyaxx

Jag är mer för Sune i den åldern.

Sune är intresserad av tjejer och av pussar.
    Bert är ju ute efter hångel och sex

(ännu värre är Emanuel, haha)

« Feel the magic of Meya »
  • Little Ms Chatterbox

Misstänkte det att det var för vuxet för honom. Får försöka hitta några andra böcker så länge. Han tittade på Bert när serien gick på TV. Och när det är Sune sitter han som klistrat. Vi har läst några Sune-böcker för honom men de är tillbakalämnade nu.

• Dollars matte

Jag läste själv Fem-böckerna i den åldern och älskade dom! Om det kan vara något?

Internet är roligare än text-tv
  • Little Ms Chatterbox
    Dollars matte skrev 2009-04-21 11:30:30 följande:
    Jag läste själv Fem-böckerna i den åldern och älskade dom! Om det kan vara något?
    Kanske det... Vet inte om vi har några av dom hemma. Vi behöver bok till i kväll men har långt till någon bokhandel och biblioteket är bara öppet på onsdagar. Igår hittade vi en bok om grekiska sagor, den verkade vara bra. Han är lite av en professor
  • j80

Vet att mina mamma läste Bert för mig innan jag läste själv så jag var nog inte mkt äldre än så. De senare Bert-böckerna har nog alldeles för vuxet innehåll men de första kanske? Kommer inte heller ihåg så noga för det var väl en typ 20 år sen men vet iaf att de första är mer barnsliga än de senare.

• j80

Den allra första heter väl bara Berts Dagbok? Den var helt blå då kommer jag ihåg, de andra var mer bilder på på framsidan.

Svar på tråden Böckerna om Bert till 7-åring?