• Långväntan

Ni som har blivit gravida efter FET..

Hej, jag undrar om ni som blivit gravid efter ett FET om det var ostimulerat eller stimulerat? På vilket försök lykades ni?

• Svar på tråden Ni som har blivit gravida efter FET..
  • lillamilla75

Hmmm, jag har gjort 2 FET. Ett ostimulerat som inte tog sig och sen efter ett nytt färskförsök så blev det dags för FET igen å då stimulerat och då gick det bra.

Så första grav var ett färsk försök å andra ett stim.FET. Vi har haft väldig tur tycker jag som idag har två underbara sessor

• längtan79

undrar oxå..
    ska göra stimulerad FET på nästa mens....

• Skruttefia

Jag

Blev gravid på första FET efter första IVF. Gjorde stimulerat FET, som jag tror är standard på Sophiahemmet där jag går.

Mamma til Amanda 060121 & Lillasyster med BF 090606
  • Skruttefia
    jaghetersophia skrev 2009-04-21 14:05:57 följande:
    vad tar man för stimulerande medicin?
    Det finns många olika varianter. En del får t.ex. ta östrogentabletter innan, en del tar pergotime. En del får progesteron efteråt, en del inte.

På Sophiahemmet fick jag spruta med minimal dos Gonal_F för att "stötta den egna blåsan" och öka äggstockarnas egen produktion av östrogen. De följer den egna blåsans tillväxt med VUL (jag var nog där 4 ggr) och sen blev det ÄL-spruta (Ovitrelle) och vid FET fick jag en Pregnyl-spruta + ytterligare en 3 dagar senare. Pregnylsprutorna var i stället för progesteronvaggisar. Syftet med sprutoran var att öka äggstockarnas egen produktion av progesteron.
    .
  • Skruttefia
    Långväntan skrev 2009-04-21 14:11:42 följande:
    Grattis chippichoppi såg att du inte har långt till BF. Lycka till
    Tack!

kram o lycka till själv {#lang_emotions_sunny}
  • jaghetersophia

Men om jag skulle börja äta pergotime innan FET - borde jag då inte lossa egna ägg då och då borde ju både de och det frysta embryot kunna ta sig? :/

Svar på tråden Ni som har blivit gravida efter FET..