• Anonym (sjuk)

dunderkur mot förkylning?

Är jätteförkyld och skulle vilja ha era bästa tips och kurer för att bota det. Förkylningen är helt hemsk, har aldrig haft såhär förut tror jag. 4-åringen blev sjuk först, på påskafton och sedan min 3-veckors i måndags och nu är jag också förkyld. Dom är på bättringsvägen men vore skönt om jag också kunde bli bättre så man har lite mer ork att ta hand om dom.

• Svar på tråden dunderkur mot förkylning?
  • Marma

ingefärste funkar här....du gör på färsk ingefära då. tar en liten bit, skalar o skivar i små bitar o kokar o sa har du te kan var gott med lite honung o citron i oxå...

• Anonym (sjuk)

Okej, duger det med påste? Hade visst det hemma, med ingefära och citron? Kanske kan ta det innan jag hinner köpa färsk ingefära.

• pigglet

Min svägerska tror på lökmjölk. Man skivar lök och kokar det med mjölk. Ska visst funka hur bra som helst. Hon tipsar om att blanda o´boy i... och dricka det till frukost med en macka.

• Marma

Anonym (sjuk) skrev 2009-04-19 21:02:39 följande:

Okej, duger det med påste? Hade visst det hemma, med ingefära och citron? Kanske kan ta det innan jag hinner köpa färsk ingefära.
    funkar nog oxå.....aldrig testat
  • Anonym (sjuk)

Tack båda för svaren. Lökmjölk lät ju inte gått men allt tål att provas.

• Anonym

pepparot! finns på tub, min kompis som är polack sa igår att det funkar, att polackern a brukar anv sig av pepparot när dom är förkylda och inte vitlök för att man luktar vitlök men inte med pepparot,jag själv ska testa.

• mamaciiita

Här i mexico blandar man peppar, honugn och lime o äter.. Kanske inte så gott men de säger att det funkar!

• Anonym (sjuk)

Kul med lite olika tips, ska testas. Det är ju skönt också att inte ta massa läkemedel utan sådant man har hemma. Jag ammar ju också så då vill man ju helst ta så naturliga saker som möjligt.
    Men mot feber är det bara alvedon som hjälper eller?

• Marma

Anonym (sjuk) skrev 2009-04-19 21:42:06 följande:

Kul med lite olika tips, ska testas. Det är ju skönt också att inte ta massa läkemedel utan sådant man har hemma. Jag ammar ju också så då vill man ju helst ta så naturliga saker som möjligt.Men mot feber är det bara alvedon som hjälper eller?
    mot feber hjälper ingefära oxå, lite allt i allo greja typ, mot feber, ont i leder o så....annars tror jag björkbladste ska vara bra mot feber, men ska inte svära nu....
  • Anonym (sjuk)

Jaså, ingefära låter ju väldigt bra då. Får gå iväg och handla lite smått och gott imorgon tror jag.

Svar på tråden dunderkur mot förkylning?