• ius lexis

han skrek "håll käften" inför barnen.

Som rubriken lyder skrek han håll käften åt mej inför barnen som inte hört disk innnan. Vad göra??
    Efter några tim väntandes på ursäkt vilken inte kom gick jag fram till honom innför barnen och sa lugnt men väldigt bestämt att så är absolut inte ok att säga till mej och jag vill ha en ursäkt!! han sa ursäkta, men har nu stängt dörren och ser på tv med barnen.
    Gjorde jag fel??
    Till saken hör att grabbarna har svårt att respektera mej och kan va otrevliga. han har tidigare skrikit så barnen hört på mej men då har jag inte sagt nåt inför dom.

• Svar på tråden han skrek "håll käften" inför barnen.
  • IlsaBlackWidow

Givetvis måste även vuxna be om urskt när de gör fel, och mena det. Så visst är det rätt, hur ska barnen annars lära sig annorlunda.

• ius lexis

ja,så resonerar jag oxå, men han somna med äldsta sonen inatt.

• Pumanprinsen

Fel att han låste in sig med barnen, han markerar och vänder dig ryggen. Hade han verklige menat när han bad om ursäkt så hade han inte gjort så.

• ius lexis

jag frågade om det idag och då säger han att det bara blev så...vilket känns som ett tomt svar. nu vet han inte om han älskar mej på rätt sätt säger han.
    känns som jag går sönder.

• Pumanprinsen

Verkligen omogen man..

• Girlinthecity

För mig skulle det aldrig vara ok att skrika Håll käften, än mindre inför barnen. Jag tycker absolut att du gjorde rätt. Tycker även att du ska prata med honom utan barnen. Nu känner ju inte jag din sambo (som jag bara antar att han är?), men min spontana reaktion är att han verkar ha väldigt barnsligt beteende.

• lokisse

jag tycker att det blir mer fel när man undertrycker sina känslor än när man skriker. att be om ursäkt till varje pris är inte heller min grej utan jag tycker att man maste mena det och inte bara ha en tom fras som sägs och sedan är allt bra

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Licens To Kiss

Barnen vet att din kille gjorde fel. Anledningen till att barnen höll sig till honom är för att hålla honom lugn och i schack. Den som beter sig illa drar sig barnen till.

• lokisse
    Himmelkropp skrev 2009-04-20 12:11:40 följande:
    Barnen vet att din kille gjorde fel. Anledningen till att barnen höll sig till honom är för att hålla honom lugn och i schack. Den som beter sig illa drar sig barnen till.
    tycker det later som en konstig teori... har jag aldrig hört talas om
    De omnibus rebus et nonullis aliis
Svar på tråden han skrek "håll käften" inför barnen.