• Anonym (Min älskade vän)

Min bästa kompis begravning

En av mina bästa kompisar dog för två veckor sedan efter två års kämpan mot cancer, hon var bara 20 år.
    Till helgen är hennes begravning. En av hennes sista önskan var att vi(hennes bästa kompisar) skulle sjunga på hennes begravning, kan någon hjälpa mig att hitta en låt.
    Gärna en låt som handlar om att inte ge upp och att livet går vidare. Att man ska vara stark. Men ändå handla om kärlek och att man aldrig kommer att glömma henne...

gärna andra förslag oxå

• Svar på tråden Min bästa kompis begravning
  • M och M

Ledsen, kan inte hjälpa dig just nu. Ska försöka fundera.
    Skickar styrkekramar till dig!

• Freiya

min syster och hennes kompisar sjöng på en minnesstund för sin klasskompis. "Tänd ett ljus" sjöng dom. den tyckte jag var en fin låt att sjunga.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Ulle73

Tänker på er.. har inget bra förslag på låtar.. men när min syster gick bort så spelades "Det måste gå" med Fredag och "En del av mitt hjärta" med Tomas Ledin. De har stor betydelse för mig fortfarande och jag tänker på henne varje gång jag hör dem. Det var låtar som vi förknippade med henne.

• mirakelsnutt

Till en ängel av sonja alden:) super fin

• Anonym

När en när kompis dog i en olycka sjöng en av hans vänner "ingen kan köpa livet" med thomas dileva. var jättefint

• mirakelsnutt

även det är inte regn som faller .. med sonja alden
    Shirley clamp-jag fck låna en ängel
    Några tips alla fall...

• Anonym (sorg)

Jag röstar också på Chirley Clamp - Jag fick låna en ängel :

Lyssna på texten!

• Ellatösen

The show most go on - Qeen

När min kompis begravdes för 7 år sen efter en olycka spelades en blandning av dansband, metallica, ida sommarvisa, Dia psalma å björn rosenstöm(tror han heter så) Det känndes väldigt rätt för det var verkligen hennes musik, sen kanske inte alla passa i kyrkan men just där å då var det skönt att de spelades.

• lokisse

tears in haven

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Teufelin

När min bästa vän dog ville jag att de skulle spela Angel Wings med Social Distortion. Handlar om att hur jävligt det än känns så ska man inte ge upp osv.

Han som sjunger kanske inte har nån jätt bra röst men texten tycker jag är fin...

Kramar

• Tina83

jag tycker ju att ted gärdestads låtar är fina.

beklagar verkligen. det är så orättvist. usch.

• madelene86

Gå in på lingonbens hemsida, Agnetha har skrivit en fantastiskt vacker låt om bortgång... lingonben.se så kan du fråga om ni kan få låna den... =D

• madelene86

Hm... gammal hemsida, jag ska kolla upp det och återkommer så fort jag kan...

Svar på tråden Min bästa kompis begravning