Gravidsymtom - hur tidigt?!?
Hej! Hur tidigt kände ni av gravidsymtom? Är det möjligt att illamående en vecka efter samlag kan bero på graviditet eller är det för tidigt för att kroppen ska ha kickat igång?
Hej! Hur tidigt kände ni av gravidsymtom? Är det möjligt att illamående en vecka efter samlag kan bero på graviditet eller är det för tidigt för att kroppen ska ha kickat igång?
Jag började känna av i vecka 9 nån gång, eller efter kanske till o med.
Tror mina symtom började redan runt 2 veckan. Otrolig kraftig trötthet/matthet...kunnde sova non stop både dag o natt. Men de försvann i v 12 =)...Förutom trötthet så hade jag inga andra symtom förens sista månaden. Då kom trötthet/matthet tillbaka haha
Trött, feber, grät för allt, ömma och svullna bröst hade jag fom bim dagen. Plussade på bim+10 och var då i vecka 6 (5+4)
jag får mina symptom direkt dvs ca 1 v efter äl
Jag fick en pytteliten nidblödning ca 5-6 dgr efter äl, därefter började symtomen och blev allt tydligare dag för dag, jag visste då att jag var gravid då jag kände igen det sedan innan. plussade sedan på bim -3, men på bim försvann symtomen och håller sig borta än. Är trött, lite hungrigare än vanligt och har något ömma bröst, men hade jag inte vetat att jag var gravid hade jag nog inte ens misstänkt det i dagsläget.
Hej,
jag kände det faktiskt på en gång, båda ggr. Men den här gången visste jag vad det var ....
Redan efter några dagar fick jag ett pirr i magen (nästan som o jag vore nervös hela tiden) och magen pratade mycket. Efter 10 dagar blev jag tröttare än vanligt och strax därefter började min lilla byst växa... Jag testade faktiskt positiv 3 dagar innan bm och visste ganska säkert att jag skulle vara gravid trots att jag inte prickat ägglossning eller hållt koll i kalendern direkt.
Nu hoppas jag slippa illamåendet, huvudvärken och den grymma tröttheten denna gång. Förra graviditeten höll de i sig i strax över 3 månader. Jo, jag blir morgonpigg när jag är gravid också... mycket märkligt för normalt är jag världens tröttaste människa på morgnarna.
Jag hade en dags illamående förra veckan (ca 1 vecka efter befruktning alltså.)
Lycka till!
Jag har haft ont i brösten sen dagen efter befruktningen typ.
Jag har jätte ont men jah hoppas att det inte blir värre, Jag hade mycket håravfall i mina 2 tidigare grav, så detta är lite nytt för mig.
Men jag är oxå fruktansvärt trött o lätt-irriterad.
Jag har jättesymtom, men testade - på BIM+2 (i fredags) Fortfarande ingen mens så jag ska testa igen imorgon.
JÄTTEtrött, ömma bröst, orolig mage, darrig och ledsen/euforisk....
Jag är i v.7 och mår illa konstant,brösten ömmar,lust att gråta emellnåt och ont i magen men sen fryser jag nåt fruktansvärt.
jag kände av foglossningsvärk i v 3 dvs 1-2 veckor efter samlag
detta var iof min andra graviditet och sonen var bara 6 månader så att det var tätt emellan kan ju ha påvekat lite med
i vecka två har man ju ÄL ;P