• NoomiNoomi

Virginia Andrews Vindsträdgården ?

Vet att denna boken ska finnas på film men vart kan man hitta den. Den är ju rätt så gammal

• Svar på tråden Virginia Andrews Vindsträdgården ?
  • krakel

ja vill med veta älskar dem böckerna... har läst den ty 4-5 ggr

• såsen

Jag med vill veta....älskar denna författare och alla hennes böcker har läst dem minst 4 gånger .....

Vill veta nuuuuuuu

Ha de gott

• sebbeman

Åhhh finns det en film av virginia Andrews....den vill jag se, har läst många av hennes böcker dom är helt underbara....vill också veta...puff puff

• krakel

försökte just att söka på henne på google men fick inget upp om filmen,, men en massa bok tips..

en massa böker jag inte visste fanns,, har dock inte alla.... men är det nån som är haj på hur många serier det finns och i vilken ordning de är i????

sorry NoomiNoomi om jag tränger mig på i din tråd....

• NoomiNoomi

står en lista under böcker......har själv ställt samma fråga

• Avelyn

Har den filmen på vhs.. det är en låg budget film med relativt okända skådisar. Gjord på åttio talet tror jag. Den följer inte boken slaviskt... älskar man boken kan man nog lätt bli besviken.

• NoomiNoomi

Alveline: Jag har sett filmen men vill gärna se den igen.....så jag vet att den inte är precis som filmen

• FiaL

Åhhhh!!! Roligt att se att det finns fler Virginia Andrews älskare här!!! Har själv läst böckerna säkert 100 ggr men aldrig hört att någon annan gillar dom
    Roligt!!!
    Fast... låter som att jag inte vill se filmen... blir nog kanske besviken då

• Tesie

Jag ÄLSKAR hennes böcker, filmen finna stt låna på videobutikerna!

• Avelyn

jag gillar nog bäst böckerna om Heaven..sådan härlig mystik i dem Men vindsträdgården är med bra!

• krakel

ja jag måste nog se den i alla fall hoppas den finns någonstans att låna...

• Flodisen

Jag har sett den, fast det var mycket länge sen. Men jag håller med om kritiken. Det enda jag kommer ihåg är hur DÅLIG den var!!!

• monid

Du kan köpa den på discshop.se- sök på 'Flowers in the attic'.

Jag läste boken vid 12-års ålder och blev genom den en bokslukare. Nr. 2 i bokserien, 'Petals in the wind', är min favorit. Jag kommer ihåg att jag gick och letade upp andra engelskspråkiga böcker av Virgina Andrews som jag sedan bytte prislappar på innan jag kom till kassan eftersom de i mitt tycke var oförskämt dyra. Tur att man inte åkte fast...

Filmen var däremot tyvärr en besvikelse, min bror som inte läst boken tyckte dock att filmen var riktigt bra.

Svar på tråden Virginia Andrews Vindsträdgården ?