• Anonym

Piercing

Kanske fel tråd men vill ej lämna ut mig helt.

Jag undrar vad andra föräldrar tycker och tänker om piercade föräldrar. Nu menar ja ej en liten pärla i näsan utan en del i ansiktet (öronen) och även på kroppen?

• Svar på tråden Piercing
  • EllieMay

Det är nog lite olika vad folk tycker, själv bryr jag mig inte nämnvärt. har haft en del piercingar själv men tagit ur dessa. Folk gör som dem vill

Malachim
  • Anonym
    EllieMay skrev 2009-04-20 00:17:08 följande:
    Det är nog lite olika vad folk tycker, själv bryr jag mig inte nämnvärt. har haft en del piercingar själv men tagit ur dessa. Folk gör som dem vill
    Ja bryr mig inte heller. Men vi hade en liten "diskussion" på dagis om en pappa som är extremt piercad enligt vissa föräldrar och de tycker nämligen att han ska ta ut dessa då han hämtar sin barn eftersom andra barn blir "rädda" för han.
  • EllieMay
    Anonym skrev 2009-04-20 00:19:26 följande:
    Ja bryr mig inte heller. Men vi hade en liten "diskussion" på dagis om en pappa som är extremt piercad enligt vissa föräldrar och de tycker nämligen att han ska ta ut dessa då han hämtar sin barn eftersom andra barn blir "rädda" för han.
    Öh, då får man väl som förälder tala om för sina barn att mannen bär smycken. Värre än så är det inte. Eller hur gör man när man går på stan och ser dem med många percings i ansiktet och barnen blir rädda, skiter man i att gå ut eller har man skygglappar på barnen.
    Malachim
  • Phlippan87

stör mig inte mer med piercade föräldrar än piercade "icke-föräldrar"...
    är själv piercad.. ser inga problem med piercing så länge det inte är överdrivet.. finns ju de som har hela ansiktet fyllt, det är absolut inte snyggt...

• Neko

Helt okej =) Kanske inte min smak men man behöver ju inte tycka att alla är snygga heller =P Tycker dock det är hemskt med piercings på småbarn ^^

• Anonym
    EllieMay skrev 2009-04-20 00:21:32 följande:
    Öh, då får man väl som förälder tala om för sina barn att mannen bär smycken. Värre än så är det inte. Eller hur gör man när man går på stan och ser dem med många percings i ansiktet och barnen blir rädda, skiter man i att gå ut eller har man skygglappar på barnen.
    Ska man be han ta ur sina smycken så ska alla föräldrar me skitiga jobbarkläder först åka hem och byta om. De e min åsikt iallafall.. Ungarna kan ju bli skitiga,,:S
  • Phlippan87

trångsynta föräldrar kanske... så länge man kan se hans ansikte så varför bry sig?
    och barnen måste väl få veta och se att det finns piercade människor också, vad händer annars när barnen börjar leka hemma hos varandra? ska hans barn bli utstött bara för att han är piercad och de andra föräldrarna har fördomar?

• EllieMay
    Anonym skrev 2009-04-20 00:25:21 följande:
    Ska man be han ta ur sina smycken så ska alla föräldrar me skitiga jobbarkläder först åka hem och byta om. De e min åsikt iallafall.. Ungarna kan ju bli skitiga,,:S
    Precis!
    Man kan skrämma ungarna för mindre än percingar i ansiktet, finns ju barn som blir rädda för långt skägg, röster eller konstiga kläder. det där är bara löjligt, han är vuxen, han har lagliga ingrepp gjorda i sitt ansikte, det är föräldrarnas ansvar att tala med sina barn kring detta om dem finner det läskigt. Hur gör man annars då om någon kommer för at hämta sitt barn och g´har en stor fett knöl i pannan , stor som en golf boll. Barnen blir rädda, ber man dene gå och operera bort denna? om någon unge finner obehag av att någon har långt hår eller är flintis, ber man denne fixa detta?

Det går för långt tycker jag, percingar är väldigt vanliga, något som folk får lära sig att se i samhället oavsett om dem finner det fult, snyggt eller obehagligt. Samma sak med barnen, de måste ju också lära sig. Skyddar man dem mot minsta lilla så har man väl snart barn som inte ens vågar gå ut.
    Malachim
  • Lina 1987

Min personliga åsikt är att det ser osmakligt ut (oavsett ålder)
    Men alla väljer själv och det är okej.

• Elavela87

Jag tänker : Är han/hon glad så är jag glad.

Egentligen ska folk ge fan i vad andra gör och inte gör...Men det är ju så svårt för folk att hålla sina åsikter för sig själva.

Svar på tråden Piercing