• bennysson

Hur snabbt växer fötterna?

Jag förstår att det är olika...

Men min sons fötter har växt ca 2 cm sen i februari! han är ett år ganska precis. nu har han ett par vår/sommarskor med 1 cm tillgodo som han använder... jag bara funderar på hur länge han kan ha dem... svårt jag vet

men hur fort växer era barns fötter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 07:46
    ska tillägga att han på två månader också skjutit 4,5 cm på längden, det var då fötterna hängde på med 2 cm... kanske stannar av ett tag nu?

• Svar på tråden Hur snabbt växer fötterna?
  • Busbellan

Fötterna växer ofta i perioder har jag fått för mig.
    Så har de nu växt 2 cm på kort tid så är det nog ganska troligt att de står still ett tag

Mamma till Nora, August och Ella
  • bennysson
    Nogula skrev 2009-04-20 07:51:09 följande:
    Fötterna växer ofta i perioder har jag fått för mig.Så har de nu växt 2 cm på kort tid så är det nog ganska troligt att de står still ett tag
    Åh jag hoppas det :) han fick ett par fina converse i present som jag hoppas han kan ha ett tag är 1 cm tillgodo nu.. det ska ju vara 1-1,5 tillgodo har jag för mig...
  • Ruso

Det normala är ju att barn mellan 1 och 2 år växer 2 cm/år. Så har din son växt 2 cm på 2 månader så är det nog inte så troligt att det blir någon jätteväxt på ett tag.

Har han 1 cm till godo så kan han ju växa 0,5 cm till innan de blir för små.

• fiamalm

Det är nog väldigt olika, min kille föddes med stora fötter, hans fötter har växt 1 ½ cm sedan juli månad, han är idag 14 mån.

• Anne69

Jag tror också att det kommer att lugna ner sig avsevärt. Förra sommaren växte min dotters fötter nästan 2 cm, på hela vintern har de vuxit 4 mm.

• TUA

Nyfiken på hur stora fötterna är på era smårunt 1-1,5år? Alltså hur många cm och i vilken storlek ni måste köpt i skorna till dom?

• jummie

Jag tycker att just barnfötter växer som ogräs nu när solen tittar fram mer o mer! Det är nästan så man ser hur dom blir längre En cm tillgodo skulle jag personligen ge en månad eller nåt. Mina barn har ibland växt nästan 2 strl på fötterna under sommarmånaderna jun-aug!

• Skrotty

Min son är 1 1/2 år och har storlek 22-23 på skorna.

Det är jättesvårt att köpa skor eftersom hans fötter är rätt så knubbiga. Köpte nyss ett par fina gympaskor till honom som visade sig vara för små på bredden.

De enda skor som funkar för honom är i princip Kavat som har rätt bred läst. Synd bara att de är så attans dyra.

• TUA
    Skrotty:  min son är dryga 14 månader och har en fot på 10cm,det motsvarar en sko storlek på 18-19. tar hellre en sko med 1,5-2 cm i växt mån än mindre.
Svar på tråden Hur snabbt växer fötterna?