• stinalines

Babysitter - är Babybjörn helt överlägsen?

hej!

precis som rubriken lyder undrar jag vad ni har för åsikter på babysitters? jag bor numera i finland och var i helgen och köpte diverse babyprylar och hade också babysitter på min lista. men de jag såg kändes så väldigt skrangliga, gav liksom ingen skön svikt. jag har sett mina syskons babybjörn och sett hur glatt deras barn ligger och sviktar i dem. är denna babybjörn så mycket bättre än alla andra? och vad kostar den, på ett ungefär som ny?

tack på förhand!

• Svar på tråden Babysitter - är Babybjörn helt överlägsen?
  • Mitt hjärta är hemma

Tycker absolut inte de är bättre än några andra, bara dyrare. De är lite extra tunga och klumpiga bara, men inte mer stabila för det. Tycker det är bortkastade pengar att betala extra för Babybjörnsittern.

• norgesessan

Såg ett test i en tidning jag fick hem...Babybjörn fick inte speciellt bra betyg til det priset..var dock en dyr babysitter som vann...(har glömt namnet på den, med trä och läder eller något).
    Hade för mig att babybjörn sittern var mycket mer än den var....Innan jag tittade på den..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Miss Lau

Jag tycker tvärtom att BB är sämre än andra modeller som har ställbar "hård" rygg.

• stinalines

tack ska ni ha för era kommentarer! verkar i alla fall som att den är mycket dyrare än jag trodde - typ 1200 SEK. men man kan ju alltid köpa begagnat för mindre peng...

• Sirendes

Jag skulle satsa på en med ställbar rygg, vi hade en som man kunde ställa in i olika lägen från liggande till nästan helt upprätt sittande, det var toppen för man kunde använda den så länge! Redan till nyfödd fungerade den bra, och sedan upp till över halvåret när sonen ville sitta upprätt som i en stol ungefär. Visst, de kanske är klumpigare och lite tyngre, men själv köper jag inte direkt babysitter efter smidighet utan funktion :) Lycka till i djungeln..

• VinterNoll2
    norgesessan skrev 2009-04-20 21:49:13 följande:
    Såg ett test i en tidning jag fick hem...Babybjörn fick inte speciellt bra betyg til det priset..var dock en dyr babysitter som vann...(har glömt namnet på den, med trä och läder eller något). Hade för mig att babybjörn sittern var mycket mer än den var....Innan jag tittade på den..
    Svan Bouncer hette den. Kostar 1200 kr som ny.
    Tippar på att bebis kommer 12 maj 2009 (BF+6)
  • Mamma till Simon

jag tycker att babybjörn är helt klart bäst, visst den är dyr men nu väntar jag mitt tredje barn så den blir välanvänd, det är jättelätt att ta bort tyget om man behöver tvätta den, tyget är också vändbart, torkar snabbt gör den också. Den är ju också ställbar precis som de flesta andra babysitters, har använt den redan från start, är ju ett så himla skönt gung i den, perfekt att bara putta lite på den så svingar det bra.

• blommanigbg

Kan bara säga att min lille ÄLSKADE sin babybjörn och hade den länge...
    Hade tränallar på den med..

• Mamma till Simon

tränallar var det till min med, men de tyckte jag inte var så speciella:)
    kan tillägga att så fort barnet blir lite större så kan de lätt få fart på babysittern själv. En kompis till mej köpte en beg. babybjörn för 450 kr och den var i jättefint skick. De är även lätta att fälla ihop och tar då inte mycket plats.

• blommanigbg

Mamma till Simon skrev 2009-04-25 18:34:07 följande:

tränallar var det till min med, men de tyckte jag inte var så speciella:)kan tillägga att så fort barnet blir lite större så kan de lätt få fart på babysittern själv. En kompis till mej köpte en beg. babybjörn för 450 kr och den var i jättefint skick. De är även lätta att fälla ihop och tar då inte mycket plats.
    Ok. Min lille lekte mycket med nallarna..
  • stinalines

hej igen!

det blev en babybjörn till slut, fanns en svart med pepitarutor till bra pris (89 euro) har inte använt den ännu, vår son är nu 10 dagar gammal. när är de som gladast i den? just efter att de ätit eller? han bara sover och sover då han inte äter... skulle gärna vilja ha lite mer aktiva stunder. men det kanske dröjer ett tag till??

kram!

• buffybus

dröjer nog ett tag till.. just nu är det nog mest skönt för dig o lägga bebis där så du kan gå på toa o så.. grattis till bebben!!

själv har jag också babybjörn som jag köpte begagnad.. det e nog nått av dem bästa köp jag gjort.. älskar den..

André ska bli storebror i Juli-09
  • 2 ska bli 3 är nu 4

Vet inte om BB. Jag köpte min babysitter på Ullared för 200kr (går att fälla till liggläge) den va toppen!! enda negativa va att jag tyckte tyget va lite strävt (nylon) men det räckte med en filt så blev det mjukt och skönt..

• alicja

Köpte en babybjörn babysitter i helgen,då jag hört den är väldigt bra!
    Betalade 995kr.
    Passade på att köpa en bärsele också. har provat den och den är kanon!

Svar på tråden Babysitter - är Babybjörn helt överlägsen?