• Blue Bear

Maclaren Techno XT - värt pengarna???

Jag vill ha en bra och funktionell sulky (paraplyvagn) som blir hyfsat liten ihopfälld.

Den som passar mina önskemål bäst är Maclaren Techno XT.. MEN den är ju rätt dyr.. Så jag undrar om den är värt pengarna? 3 595,00 kr ny!

Vad tycker ni om den, ni som har den? Hur länge kan man använda den???

• Svar på tråden Maclaren Techno XT - värt pengarna???
  • AnLu12

Vi har en och är mycket nöjda! Det är dock den enda paraplysulkyn vi ägt, så egentligen kan jag inte uttala mig vad gäller hur vagnen är jämfört med andra, billigare alternativ. Kompisar som provat vår och som har andra paraplysulkys säger dock att Maclaren är mer stabil och bättre att köra. Sonen är nu två år och vi har väl haft vagnen sisådär drygt ett år.

Vi reser en hel del och då har vagnen varit super ( fullt liggläge och solskyddet du kan fälla ner). Den har klarat många flygresor, men det är väl snarast tur... ( Det är ju om vagnen går sönder vid hanteringen som det känns nedrigt att ha köpt en dyrare vagn.)

• Manu

Har bara hunnit provköra en kortare tur men otroligtlättkörd. Dottern på ett år verkar gilla den också.

• Blue Bear
    Manu skrev 2009-04-23 22:45:17 följande:
    Har bara hunnit provköra en kortare tur men otroligtlättkörd. Dottern på ett år verkar gilla den också.
    Tar den lite plats i bagageluckan?
  • Brunello

Är supernöjd med vår! Köpte den från tyskland så den blev lite billigare, fungerade jättebra!

Den är kanske inte lika liten ihopfälld som en enklare vagn, å andra sidan fungerar denna lika bra som en "stor" vagn, den går att köra på i princip alla underlag tack vare de fjädrande hjulen, fullt liggläge, hyfsat stor korg, underbar sufflett..

Om jag skulle säga en enda negativ sak så är det att om man har mycket saker i fickorna mot den som kör och fäller ner sitsen så ramlar liksom det tyget "in" över barnet, men det är eg. en liten detalj

• Brunello

just det - den går att köra med en hand, vilket är ovanligt med vagnar som inte har helt handtag

• outandabout

Älskar vår !! kan varmt rekommenderas

~ Stolt mamma till Lily 070310 och Ella 080808 ~
Svar på tråden Maclaren Techno XT - värt pengarna???