Anonym skrev 2009-04-20 12:02:00 följande:
Hade ett bråk med honom i helgen, där han sa att vi måste ha en förbättring på vårt förhållande anans vill han inte leva med mig och han menade på att han tror att jag tycker samma att vi skall må bra tillsammans om det skall vara vi! Och det rä ju såklart rätt!Men hur skall jag vara emot honom dom här dagarna när jag vet att han går och tvekar! Pressa honom vet jag är det största felet, men snälla ge mig några tips, hur hade ni gjort?
För mig låter det nästan som att han "tvekar" just för att testa dig o se lite grann hur du "faller".
Som jag sa måste du komma överens med dig själv hur du vill ha det o hur du vill vara o hur du skall ta dig dit. Det är ingen här som kan tala om för dig hur du skall bete dig utan det är något du måste komma på själv för det har med din osäkerhet att göra.
Som sagt du måste vara helt ärlig med dig själv till varför du beter dig som du gör när du vet att han går runt o funderar på ert förhållande o dess varande eller icke varande så fort ni har bråkat. Det är hans HÅLLHAKE på dig nämligen att han vet att han kan pressa med det.
Hade det varit min sambo hade jag personligen sagt det att om han varje gång vi inte kom överens eller det inte var sol o gröna ängar i vårt förhållande skulle "hota", eller tveka på vårat förhållande så har jag ingen lust att lägga någon energi på det.
För antingen älskar man någon o tar det onda med det goda och jobbar båda på att ta sig egenom de dåliga tiderna med att kommunicera, ge varandra lite space osv o vet att efter regn kommer solsken osv eller så gör man det inte.
Man går inte omkring o funderar år ut o år in för då är det inget att han ifrån början. Kärleken i ett förhållande förändras genom åren men man älskar inte bara någon när det passar utan även när det är svårt.