• Mammatilltretroll

Hur många TYGBLÖJOR byter ni/dygn (ni som kör med tygisar på heltid dagtid)

Hur många TYGBLÖJOR byter ni/dygn (ni som kör med tygisar på heltid dagtid)

*klurar på hur många jag ska köpa in*

• Svar på tråden Hur många TYGBLÖJOR byter ni/dygn (ni som kör med tygisar på heltid dagtid)
  • sept

Jag använder 5 tygblöjor om dagen och sedan plastblöja på natten. Byter med cirka två timmars mellanrum och mellan varje byte får hon först sitta på pottan en stund och sedan vara naken och "luftas" lite. Jag har 24 tygblöjor och 4 blöjbyxor och det räcker i en vecka. Om hon bara kissat sköljer jag igenom blöjan ordentligt och använder den en gång till innan den får gå till tvätt.

• Mammatilltretroll

Tack Sept!

Kan blöjorna ligga så länge som 1 vecka innan tvätt?

Omjag ska tvätta var 3:dje dag så borde det alltså räcka med 18 blöjor (pocketblöjor) om jag kör pappersblöja på natten?

• Popflickan

Vi köpte 10 pocketblöjor (Wonderoos) och det har räckt hittills. Men då tvättar vi varannan dag ungefär. Inläggen vi har är väldigt absorberande, så det räcker med att byta var tredje timme ungefär.

Jag skulle inte låta blöjorna ligga en vecka innan jag tvättade dem, men det är bara vad jag tycker.... 18 st låter bra tycker jag om du vill tvätta var tredje dag.

Vi kör pappersblöja på natten också.

• Popflickan

Vi köpte 10 pocketblöjor (Wonderoos) och det har räckt hittills. Men då tvättar vi varannan dag ungefär. Inläggen vi har är väldigt absorberande, så det räcker med att byta var tredje timme ungefär.

Jag skulle inte låta blöjorna ligga en vecka innan jag tvättade dem, men det är bara vad jag tycker.... 18 st låter bra tycker jag om du vill tvätta var tredje dag.

Vi kör pappersblöja på natten också.

• Norrlandsmorsan

Jag köpte 10 st tygisar......och varvade med vanlig blöjor.

..Det tyckte jag var helt perfekt...föst sparar man pengar och miljön ...och desutom blir ju barnen torrare fortare och de slipper eksem ...Helt enkelt kanon

• AnnaLuleå

Ska man ha det liggande i en vecka så krävs nog att man hänger de smutsiga blöjorna på tork innan man kastar dem i tvätten. Annars möglar de om man har otur. Jag kör dock itne tygisar till sonen, som förhoppningsvis snart är blöjfri. Men till bebisen som är på g hoppas jag på att orka köra tyg nästan på heltid.

• Ladyelone

Bara en fråga,,, måste man inte köpa nya tygisar ofta eftersom att barnen växer så fort, eller går det typ spänna in dem så att dem passar längre tid?

• Popflickan

Det finns en massa sorters tygisar, de vi har (Wonderoos) passar hela blöjperióden, de är väldigt anpassningsbara rent storleksmässigt sett! Andra blöjor finns enbart i vissa storlekar och då måste man köpa större allt eftersom.

• Yuna

Vi har använt Imse Vimses vikblöjor till alla våra tre barn. Vi har tolv stycken och har vanlig blöja på natten eller om vi ska iväg t.ex. till stan. Det har funkat utmärkt för oss och vi tvättar var annan till var tredje dag.

Svar på tråden Hur många TYGBLÖJOR byter ni/dygn (ni som kör med tygisar på heltid dagtid)