• Jollboll

Molvärk i ryggen o ont i ljumskarna. Hur lång tid tog det?

Jag fick molvärk i ryggslutet och ont i ljumskarna i går kväll och har haft så sen dess. Det har varken blivit bättre eller sämre egentligen. Har duschat varmt, men det hjälper inte. Är i v. 40.

Ni som har haft så, hur lång tid tog det innan er förlossning satte igång?

• Svar på tråden Molvärk i ryggen o ont i ljumskarna. Hur lång tid tog det?
  • vasamamman

Åhh, grattis.. Det är så det börjar säger de:) Fick tips om att gå och stå mkt för att hjälpa till om man får molvärk i rygg och ljumskar.

Håller tummarna för dig!

• Jollboll

Åh, nu får jag hopp! Undra hur länge man får vänta då? Gick över massor förra gången, så det hade jag gärna sluppit nu! :D

• Tokmia

Kan meddela att jag har haft så över en vecka... inte f-n drar det igång för det. BF+10 idag. Hoppas det drar igång för dej!

• vasamamman

det är ju just det, allt är så normalt vilken tid det än går men rygg och ner i ljumskar låter som det skulle komma väldigt snart.. Hur började det förra gången?

• Jollboll

Jag blev igångsatt förra gången, så jag har inget att jämföra med tyvärr.

• Jollboll

Tokmia: Håller tummarna för att det drar igång snart!

Fler som har erfarenheter?

• Maria40

Det är nog väääldigt olika, förmodligen svårt att säga vad som är "normalt".
    Mitt första sattes igång. Nr 2 föddes inom 5 timmar efter att jag kände den första värken (som jag först trodde var orolig mage för att jag ätit stark mat, innan jag begrep att det var värkarbetet som kommit igång).

Hoppas det händer något snart. Håller tummarna!

• Maria40
    Jollboll skrev 2009-04-20 16:40:16 följande:
    Fler? :)
    Är du kvar här? Trodde du åkt in..höll tummarna så de höll på att bli blå..
  • Maria40
    Jollboll skrev 2009-04-20 17:07:53 följande:
    Tack!! :) Men nä, ingen förändring...
    Det kommer nog till kvällen, lagom till du ska gå och sova...det är så det brukar bli.
  • oktobermammsen

jag fick en sjuk molvärk och ont i ljumskarna timmarna innan mitt vatten gick. kändes som ryggskott på fel ställe

• Jossofräs

Så har jag haft i ett par veckor redan och jag är bara i v 33+2, jag fick stränga order från läkare och bm för att förlossningen kan sätta igång annars så jag skulle nog råda dig att göra helt tvärt om! Spring i trappor och bär en massa saker och gå på en rask promenad så ska du se att det kommer igång :)

Har du sambo eller liknande i närheten kan ni ju alltid testa med färdknäppen ;)

• Tesa80

hej hur går det för dig.
    Jag har kännt likadant i 1 månads tid. Senaste 2 dagarna värre än vanligt. Jag klarar inte ens av att gå och lämna sonen på dagis för att det gör så ont. Så fort jag reser mig från soffan så hugger det till i ljumskarna.Men aldig vill bebisen titta ut. Jag är nu i v. 40 + 2 och trodde att jag skulle vara mer säker på när det drar igång barn nr 2 men tji fick jag...

• längtar hoppas

Jag vaknade av ont i ryggen, 14 timmar senare är lillkillen född! Märkte inte slemproppen & vattnet gick på förlossningen 25 min innan han föddes.

• Sannovitch

Hade molande värk i ryggen nästan 2 veckor innan... ljumskarna o fram i magen från ryggen 1 vecka innan ungefär.

Nova & Albin
  • Tesa80

Det verkar vara så olika för alla så det är väl bara att gå och vänta...

Svar på tråden Molvärk i ryggen o ont i ljumskarna. Hur lång tid tog det?