• Anonym (fettot)

Feta ben. hur får jag dom smalare?

Jag är 162 cm lång och väger 57 kg. Jag tycker att mina ben är så himla feta. 36 cm i omkrets är mina vader. Jag ser andra med lika feta ben och tycker att det faktiskt ser rätt fult ut. Vad kan man göra åt problemet? Blir benen smalare av jogging? Vad kostar fettsugning av benen? Massage? Lite tips snälla! Jag vill kunna visa benen i sommar!

• Svar på tråden Feta ben. hur får jag dom smalare?
  • Anonym (promenera..)

Promenera vet ja..

• Anonym (fettot)

Jag promenerar massor av timmar varje vecka redan =) Och jag äter mycket grönsaker och "rätt" mat. Är inte fet i övrigt.

Jag vill göra nåt mer drastiskt!

Anonym (promenera..) skrev 2009-04-20 13:24:57 följande:

Promenera vet ja..
  • emmmm

Promenader till tusen så ska du allt se att du har smalare ben till sommaren!

• emmmm

Oj såg inte ditt inlägg.. Jag vet inte vad man kan göra annars. Fettsuga sig är nog jäkligt dyrt kan jag tänka mej.

• 010306

Testat pilates? jag tycker det formar benen fint & ger inte beefiga muskler .. Annars e det nog mkt med att göra hur man är formad helt enkelt.

• Anonym (fettot)

Hmm ja det kanske vore värt att testa. Dom har alltid varit rätt "stabila" och min mamma har likadana..

010306 skrev 2009-04-20 13:31:02 följande:
    Testat pilates? jag tycker det formar benen fint & ger inte beefiga muskler .. Annars e det nog mkt med att göra hur man är formad helt enkelt.
  • snustorr

Även fast du själv inte är tjock som du säger så är det nog så att det du lägger på dig, hamnar på benen, kan det stämma? Kroppen är en avancerad liten rackare som inte är logisk i alla lägen. Kort och gott, anser du dig ha stora ben och vill minska omfånget så är det egentligen bara en sak att göra - banta. Sen om du simmar, promenerar, joggar eller cyklar spelar ingen roll. Ju mer energi du gör dig av med jämfört med du får i dig (mat) desto mer i vikt går du ner och denna vikten kommer då förr eller senare tas från benen.

• Anonym

Har själv 36 cm vader. 161 lång. Men tycker inte sjäkv att jag har så stora vader. Beror väl kanske på att man har lår på 58 cm?!
    själv hade jag nog då behövt gå ner lite på låren....

• Anonym (fettot)

Ja jag är rätt smal upptill, men efter midjan känner jag mig fet. Som du säger så hamnar allt jag lägger på mig under midjan! Rumpan får gärna vara stor och klämmig, så jag hoppas att det inte är den som minskas om jag går ner i vikt. Det känns så frustrerande att fettet inte fördelas lite mer jämt på kroppen!

snustorr skrev 2009-04-20 13:34:40 följande:
    Även fast du själv inte är tjock som du säger så är det nog så att det du lägger på dig, hamnar på benen, kan det stämma? Kroppen är en avancerad liten rackare som inte är logisk i alla lägen. Kort och gott, anser du dig ha stora ben och vill minska omfånget så är det egentligen bara en sak att göra - banta. Sen om du simmar, promenerar, joggar eller cyklar spelar ingen roll. Ju mer energi du gör dig av med jämfört med du får i dig (mat) desto mer i vikt går du ner och denna vikten kommer då förr eller senare tas från benen.
  • Anonym (fettot)

Mina lår är 57 cm. Men det känns ju som att jag har jättestora ben, men det verkar ju ändå som att dom är rätt "normala" eftersom fler har samma mått. Men jämfört med massa tjejers långa spegettiben känner jag mig så kort och tjock.. Jag vill också ha smala och nätta lår och vader

Anonym skrev 2009-04-20 13:40:06 följande:
    Har själv 36 cm vader. 161 lång. Men tycker inte sjäkv att jag har så stora vader. Beror väl kanske på att man har lår på 58 cm?! själv hade jag nog då behövt gå ner lite på låren....
Svar på tråden Feta ben. hur får jag dom smalare?